Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Torsdag 15 November 2018 - Nepal

Vandring sista dagen

Idag går vi upp tidigt för att se soluppgången vid vårt Tea-house. Bättre lycka denna gång och solen ger sina första strålar på Annapurna South utan så mycket moln o dis. Det här blir den sista dagen på vandringen och för första gången så finns Himalayas toppar synliga från leden, riktigt mäktigt. Vi ska ner till 1400 meter nu och det blir mycket trappor i början av dagen och jag har stela ben. Men sen blir det lättvandrad väg ner till floden så vi går 1,5 mil idag men det känns kortare. Efter lunch har vi bara en kort sträcka kvar genom en by och det är verkligen kul att se vardagslivet där. Det trängs affärer och restauranger längs huvudgatan och jag njuter av de sista kilometrarna på vandringen. När vi når bussen som ska ta oss tillbaka till Pokhara så har vi gått mer än sex mil under de här dagarna. Bussen ska nu ta oss tillbaka till Pokhara och det blir samma dåliga väg, men det är skönt att få sitta en stund nu. Jag förundras över hur dålig en väg kan vara med tanke på att det är en viktig väg mellan två större städer. Framme i Pokhara har vi några timmes vila inför en avslutande Pinkfest. Vi bjuds på maten och har det riktigt trevligt. Vandringen är avklarad med många nöjda vandrare.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan