Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Fredag 16 November 2018 - Nepal

Katmandu sista dagen

Återigen en tidig morgon, vi ska nu flyga tillbaka till Katmandu. Vi kommer dit på fm och har dagen fri. Jag väljer att shoppa lite i turistkvarteren och äter lunch med några nyvunna RB vänner. Det är en av detaljerna som är så kul med att resa så här, man lär snabbt känna andra människor med liknande intressen, så det är lätt att umgås. Efter lunchen går jag tillbaka till hotellet för att packa ihop, imorgon åker jag till Sverige. På em går jag ut själv i Katmandu för jag vill uppleva kaoset i staden en gång till. Rör mig nu i det som inte är turistanpassat. Jag går längs de stora gatorna, mycket för att inte gå vilse men också för att jag är så fascinerad av pulsen här. Det är väldigt smutsigt och rörigt. Det ligger en dimma av avgaser och damm och många jag möter använder munskydd. Jag passerar förbi barberare, syateljéer och verkstäder som bara är ett hål i väggen. Grönsakshandlare, skomakare och säljare som har sitt direkt på trottoaren. Mitt i allt kan man springa på en get eller en ko, det är milt sagt en fascinerande stad. För de som vill så har vi bestämt att äta tillsammans senare på kvällen och det blir ännu en trevlig middag. Nu när resan är slut så vill jag som summering säga att det har varit en fantastisk vandring, en spännande stad och en spännande inblick i ett nytt land. Jag trivs att åka med Rosa bussarna för man träffar som sagt många nya bekantskaper och de gör också resan till ett nöje. Undrar var nästa resa ska gå?
Dela med andra:    

Kommentarer
Vacaciones säger till Kattho:
Tack Katarina 😀 Tycker själv det är det bästa med att ha skrivit, att kunna gå tillbaka o minnas.
Postat 2018-11-21 18:17  Anmäl
Kattho säger:
Så trevligt att återuppleva resan vi gjort tillsammans ur ditt perspektiv. Tack för trevlig läsning/ Katarina
Postat 2018-11-19 06:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan