Stöd Ukraina

Marikas blogg

Måndag 9 Juli 2007

Vad är det med senapsgula filtar och hotellägare i Thailand?

Alltså, ni som har varit i Thailand har nog garanterat sett dem,dessa fleeceaktiga senapsgula filtar som används på nästan varje hotell. Såväl lågbudget och lyxigare boenden.
Dessa gula "tingestar" är såå äckliga! De vi har sett verkar inte ha tvättats särskilt ofta... Jag kan förstå om de har dem på billigare guesthouse men, Hallå! På finare hotell hör de inte hemma!!
Likväl så finns de där. Undrar om Thailändarna själva tycker att de är fina eller tror de att vi turister vill ha dessa? Eller har det varit nån enorm utförsäljning över hela landet? Ja detta är egentligen inget att bry sig om men jag kan inte låta bli att förundras över dess filtar som verkar finnas överallt och att dessa används istället för allt vackert som produceras i Thailand...

Är du hotellägare i Thailand? Släng dessa förhatliga snuskfiltar så kommer åtminstonde jag att välja boende hos er =)

Regniga sommar (?) hälsningar =)

Marika
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Ha ha! Jag visste det! Det är inte bara jag som noterat dessa filtar. Undrar vem som säljer dem...
Postat 2007-08-12 22:20  Anmäl
Daikokoro säger:
Du har så rätt! Tycker också att dessa filtar är en styggelse. De sticks så in i vassen! Även Baan Klang Aow i Ban Krut använde dem.
Postat 2007-08-12 10:03  Anmäl
Marika säger:
Jo jag känner till innebörden av den gula färgen, dock trodde jag att det var en mer gyllene gul de föredrog och inte dessa brungula.
Postat 2007-07-10 00:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet