Stöd Ukraina

Marikas blogg

Måndag 8 November 2010

Reseguidens slogan...

"Reseguiden.se en sajt där du kan jämföra och boka resor!" eller nåt liknande sägs på tv-reklamen men jag gillar det inte! Det säger ju inget om forumet, alla privata (äkta) bilder och inte minst personliga tips etc.

"Reseguiden.se den oretuscherade bokningssajten av resenärer för resenärer" vore bättre eller nåt liknande. Eller?
Dela med andra:    

Kommentarer
Mpc säger:
ser sälla på reklam i tv går ofta där från då dom dyker upp i rutan men håller med er den säger inta något om vad vi medlems skriver eller syssla med här på forumet
Postat 2010-11-09 16:02  Anmäl
Marika säger:
Modigt? Nja snarare smart tycker jag. Utan communityt på RG vore det inte intressant och snacka om bra marknadsföringskanal ;)

Det svåra är att få fram vad man erbjuder med några få ord och där har de misslyckats tycker jag.
Postat 2010-11-09 15:35  Anmäl
Ivan säger:
Så här skriver Rikard:
I vårt forum kan du inspireras i både ord av bild av andra resenärers berättelser, tips, bilder och filmer från hela världen. Du kan också själv kostnadsfritt skapa ett konto och spara dina reseminnen, efterlysa en reskompis eller kanske ladda upp dina favoritfilmer från resan. För att göra detta behöver du bli medlem på Reseguiden. Då får du även (som 240 000 andra svenskar) vårt nyhetsbrev varje vecka, fullspäckat med det bästa från sajten.

Nyhetsbrevet är inte samma som antalet medlemmar.
Har tidigare hört en siffra på 80.000 medlemmar.
Postat 2010-11-08 22:39  Anmäl
Ivan säger:
Tror jag läste 50.000 nyligen. Skall kolla.
Antar att man skiljer på inloggade medlemmar och besökare.
Finns också många andra communitysajter. Reseklubben, Resedagboken, Vagabond, Luftgrop m.m.
En del arrangörer har också börjat med egna communitys. Är väl modigt!
Postat 2010-11-08 22:29  Anmäl
Marika säger:
Precis och jag menar att communitydelen är det som gör sajten intressant! Finns annars många jämförelse,- och bokningssajter.

Menar du 50.000 medlemmar? Har tidigare hört 300.000?
Postat 2010-11-08 22:07  Anmäl
Ivan säger:
Håller med om att community-delen inre lyfts fram.
Det är ju ändå antalet medlemmar på RG som ligger till grund för vad RG kan ta ut i annonsintäkter.
Ju fler medlemmar — desto fler annons-mottagare/-läsare.
Lär visst nu vara 50.000 st.
Postat 2010-11-08 21:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet