Stöd Ukraina

Marans blogg

Lördag 3 Mars 2007

Tulum & Punta Allen

Nu har vi tillbringat nagra dagar i Tulum, och vad ska man saga?
Det ar otroligt underbara fina strander. Kilometerlång harlig sandstrand.
Jag trodde faktiskt Tulum skulle vara mycket mindre an vad det ar.
Det ar en bit o aka till *stan* kostar 40 pesos med taxi 28 svkr. Det ar saklart billigt.

Forsta natten bodde vi precis pa stranden och vi badade i de haftiga vagorna, jag tror killarna lag i hela dagen utan att ga upp ur vattnet. :o) Om de gick upp sa var det till strandkanten for att bygga lite sandslott eller ha sandkrig...hmm

Nar vi vaknade morgonen efter hade vi inte nagon snödriva infor dorren, men dock en sanddriva, det blaste sa mycket och det var lite glapp i dorren sa sanden blaste in..
I var bungalow hade vi tva hängmattor i taket, pa natten sov Jonatan o Linus i varsin.
Nar jag klev upp pa morgon gled Jonatan lite snyggt ner i min sang, sa det var kanske inte sa jattebekvamt o sova dar en hel natt.. :o)

Vi tjejer drog ivag for att leta ett billigare hotell, jo tjohej, det fanns massor av hotell men de flesta var fullbokade och alldeles for dyra.
I och med sanden bestamde vi att flytta upp till stan dar hittade vi istallet ett ruskigt billigt hotell.. Sa vi slog till och flyttade. Senare pa dagen var vi och kollade pa tulums pyramider, de ligger precis vid stranden, sa sjalvklart passade vi pa o bada en stund, ja och sola ocksa saklart. Det roligaste var nastan o kolla pa turisterna som gick och fotograferade for fullt och knalla runt med skor o strumpor i sanden..tills nästa våg kom...tihi..ja snacka om skadeglädje..

Igar var låg vi hela dagen pa beachen och bada igen. At billig och god mat pa en resturang uppe i stan.

Och idag var det dags for Ceñotes, vi hyrde en bil och akte ivag till den som vi efter att ha fragat runt var den bäste..
Vi hyrde en guide och cykloper till de som inte hade nar vi kom fram.
Ja och vad ska man saga, det var sa klart vatten och man sag dykarna som låg nere pa djupet hur bra som helst, nar vi snorklade runt.
Sen var vi inne i Batcave dar skulle finnas fladdermoss ocksà men inte sag vi nagra, men en ljuvlig stor grotta var det. Otroligt tjusigt. Sa den guiden var vard sina pengar.. :o)

Darefter skulle vi vidare till Punta allen tankte vi, men forst var vi nere vid en annan strand och at lite lunch.
Sedan akte vi till punta allen. Annica hade last i Lonley planet att vagen skulle vara dalig pa slutet, ja den skulle vara dalig i 4,5mil, men godtrogna som vi ar, sa trodde vi att vagen förbättras sen boken kom ut.... hehe
Dar fick vi oss en knapp pa näsan minsann..:o) Den var dålig, ruskigt dålig.
Nåja vi kom fram innan solen gick ner och fick göra en snabbvisit i supermarket och pa stranden innan det var dags att bege sig hemåt igen.
Mia hade ju tvättstugan o passa.. eller ja, hon var tvungen o hämta ut sina kläder ikvall, för de har stängt i morgon, och vi drar till Playa del Carmen i morgon igen.
Hela 13 pesos kostade hennes tvättkasse.. Vad kan det vara? 8-9 kronor..
Våran brukar kosta nagra kronor till...

I morgon aker vi till Playa igen, hotellet som vi ska bo pa har inte svarat om vi kan komma en dag tidigare, sa eventuellt far vi sova pa stranden.. :o)
Nej det loser sig nog, det finns forhoppningsvis plats pa Mias o Annicas hotell.
Skulle garna vilja lagga upp nagra bilden, men det ar sa segt, att jag inte orkar vanta.
Far gora det nar jag kommer hem.
Ha det gott folks!
Adios
Dela med andra:    

Kommentarer
Abj säger:
Åh vad det låter härligt, Maran! Jag säger som Suss, jag är såååå avundsjuk. Här har vi fem av åtta i familjen sjuka idag. Hur kul är det? Näää, det var mycket bättre i Thailand.
Men minsann, det är vår på gång här hemma Maran!
Ljuvligt väder har vi haft idag!
Ann-Britt på öa
Postat 2007-03-05 18:57  Anmäl
Suss säger:
Jag blir rätt så avis på er som fortfarande sitter i solen och njuter. Det låter väldigt mysigt allt du skriver om. Framför allt det där med att sola och bada.. du kan ju gotta dig åt att sedan vi kom hem har vi inte sett solen över huvudtaget. Lite blå himmel skymtade jag visst en dag.. suck
Postat 2007-03-05 14:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

På gång
14 år sedan
Vi blev rånade!
16 år sedan
Snart på gång igen!
16 år sedan
Vad tyckte vi då?
17 år sedan
Vi fick i varje fall hem pinnen!
17 år sedan