Stöd Ukraina

Marans blogg

Lördag 13 Mars 2010 - Visby

På gång

Några resor har förflutit sedan jag skrev här sist.
Men ingen större längre resa har gjorts sen vi var iväg i Mexico. Det tar lite tid att spara ihop pengar.
Plus att grabbarna blivit större och reser som vuxna numera.

Men en Medelhavstripp har vi pratat om hela vintern. Nu ska det då äntligen bli av.
Efter många diskussioner om när och var. Blev det till slut Mallorca. Spanien igen, där ser man. :)
Inte mig emot, jag gillar Spanien. Men Mallorca har vi inte varit på. Kanske lite konstigt, när man bor på Sveriges Mallorca.

Det är riktigt skönt att ha en resa att se fram emot, efter denna snöiga vinter.
Euron har varit snälla mot oss dessutom, jag gillar när den är under 10 strecket.
Vi har bokat 10 dagar och åker reguljärt. Av två anledningar. Det går inte att boka 10 dagar Charter och priset blir ett annat.
Efter många om o men, så bokade vi boendet i Alcudia på ett mindre lägenhetshotell, Man har tillgång till ett stort hotellkomplex brevid, men man slipper bo där. :)

Så nu känns det riktigt bra att ha något o se fram emot. Ska bli kul att åka med killarna nu när de är större.
Dela med andra:    

Kommentarer
Maran säger:
Minns inte priset, men ser nu att de ligger på ca 4-600 kr för ett dubbelrum.
Vet inte vart ni tänkte åka, men i Playa del Carmen hittade vi ett bra vandrarhem, som låg på 5:e avenyn, de hade en stor terass. Tjejerna hade ett dubbelrum där, och terassen blev vår samlingspunkt. Vi bodde själva på två olika hotell, men det sista var Villa del mar http://hotelvilladelmar.net/
På isla mujeres bodde vi centralt o bra på Plaza Almendros http://www.lostoasis.net/properties/hotel-plaza-almendros/default.asp
I Tulum, finns det alla valmöjligheter, stampat jordgolv eller lyx i överflöd. Det mesta var uthyrt, så vi valde att flytta upp i byn. Ett riktigt bra val. Vi var nöjda och trivdes bra.
Postat 2010-04-08 21:46  Anmäl
Jojjeputte säger:
Ett par prisvärda hotell hade jag uppskattat, det verkar som om ni hittade rätt bra boenden? Vad kostade de per natt?
Postat 2010-04-08 20:25  Anmäl
Maran säger:
Hej!
När vi åkte till Mexico, flög vi från Köpenhamn. Vi hade svårt att hitta hyfsat billiga biljetter från Sthlm tyckte jag.
Vi flög till Atlanta och sedan vidare till Cancun. Betala 5200:- har jag för mig.
Mindre än en månad innan vi skulle resa, släppte något bolag billiga flygbiljetter till NY via Amsterdam 2400:- tror jag de kostade. Min systerdotter hittade sen anslutning till Cancun och de kom dit för 3600 totalt. Rackarns tur de hade, men samtidigt så var det hård bevakning av flygbiljetter under en period. :)
Det var inga problem att boka transfer från flygplatsen dit man skulle (hotellet).
Priserna på hotellen skiljer verkligen. Det är inte lika lätt som i Thailand att hitta billigt boende. Men jag har några tips jag kan leta upp om du vill?
Postat 2010-04-08 20:03  Anmäl
Jojjeputte säger:
Hej Maran!

Jag och min sambo funderar på att ta en tur till Mexico då vi också tröttnat på thailand, varit där tre gånger.
Om jag förstått det hela rätt så har ni bokat allting själv utan resebyrå. Det har vi alltid gjort när vi åkt till thailand. Vi tänkte också boka allting själv och undrar om du har lite tips om det.
Vad fick ni betala för flygbiljetter? Och vilka hotell kan ni rekommendera/inte rekommendera? Vad är viktigt att tänka på till och från flygplatsen mm?

Tacksam för ett svar.

Mvh Patrik Kristoffersson
Postat 2010-04-08 14:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

På gång
14 år sedan
Vi blev rånade!
16 år sedan
Snart på gång igen!
16 år sedan
Vad tyckte vi då?
17 år sedan
Vi fick i varje fall hem pinnen!
17 år sedan