Stöd Ukraina

Marans blogg

Fredag 9 Mars 2007

Vi fick i varje fall hem pinnen!

Vi åkte tillbaka till Playa del Carmen de sista dagarna, vårat hotell tog emot oss en dag tidigare än vi hade bokat. Det var ett jättefint hotell, man hade tillgång till ett beach hotell också, och deras stolar o pool. Suveränt, synd att vi inte hittade det förut, då hade vi bott billigare.. De hade också en Världskarta uppsatt på väggen, utmärkta med var gästerna kom ifrån, det fanns inge blupp i på Gotland, så vi bad såklart de sätta i en. :o)

Vi skulle ju pressa och shoppa, men näst sista dagen var det mulet, oj vad snopet. Ja så då skulle vi shoppa istället, hur slöt det då?
Ja först var vi en vända, tills ungarna tröttna, så de fick gå o sätta sig på internetcafeet och vi fick gå själva… Ja och så kom solen fram, så in på ett fik, och tänk, de hade *happy hour* det blev Marguritas i solen, ja och så hade de Kaffedrinkar.. ja det måste vi ju prova, hade ju inte druckit någon sådan förut.
Skickade ett sms till de andra två shoppingbrudarna, det tog inte så lång stund förrän de kom dit också. :o)

Senare på kvällen gick Annica o Mia med grabbarna på restaurang och Stuxa o jag gick för oss själva. Det slöt med att vi satt på plaststolar på ett rockcafé och fick maten serverad från restaurangen bredvid, Vi borde egentligen ha suttit med vita linné dukar och levande ljus när vi var för oss själva, men nehej då. Maten var underbart god, vi njöt av varje munsbit.
Sista dagen då? Jajamen, solen sken för fullt, ner på beachen, pressa pressa pressa. :o)
Nåja, vi fick ta igen gårdagens förlorade shopping på eftermiddagen, ja bara _jag_ egentligen, för Stuxa o barnen gick o kolla på Visby/Romas match på Webbteve.. Tack för den servicen!
Ja och tack för vinsten också!

På kvällen tog vi en taxi till calle 18 och käka burritas och hämtade mat till killarna på restaurangen bredvid, fungerade utmärkt.
Våra killar gick bort till en skate affär efter maten och snackade med killarna där, de visade en massa konster de kunde med bollar o annat, och så berätta ägaren om sin Märta i Sverige, vi fick gå över sen och prata lite med dem också, ja och betala det som grabbarna ville köpa. :o)

Det är jättekul o se vilken utveckling killarna har gjort i det engelska språket, ja och i spanskan. Och vad duktiga de är på att prata o fråga själva om saker o ting. De har ju hela tiden fått beställa vad de själva velat från menyn och säga det också, det var nog första pushen till o prata. Sen har det bara gått framåt.

Så skulle vi då åka hem, sorg i hjärtat såklart.
Vi tog bussen till flyget på morgonen, vårat skulle gå 12.50, och M o A skulle åka 12.20
Deras plan var en timme försenat, så vi vinkade av de där i Cancun och åkte med vårat till Atlanta.
Vi hade shoppat lite taxfree, så när vi kom till Atlanta sa de att vi var tvungen och checka in en väska till, det fick ju bli vår klädväska då, där vi hade jeans och tröjorna.

Det var rätt folktomt där man skulle lämna in väskan, så personalen stod ensamma vid varje inlämnings disk, och vi hade bråttom till vårt nästa plan, och Stuxa hoppa ur sina kortbyxor o slängde på sig jeansen och ni skulle ha hört jublet, de börja ropa och skratta: Ohh man, there is restroom overthere! Och så kikna de av garv, och till slut hade alla i hela hallen fått syn på Stuxa. Så när jag skulle checka in väskan, så garva de för fullt ännu, sen samla de ihop sig lite, knappra lite på datorn och så börja hon fnissa igen.
Stuxa som gick åt andra hållet fick erbjudande om att gifta sig med en lady. :o)

Vi andra lämna våra jeans i väskan som skydd för spritflaskorna…(ja vad gör man inte)
Vi tog våra tröjor på oss, och fick rusa till flyget mot Köpenhamn.

Resan gick bra, sen skulle vi landa i Köpenhamn, och det var väldigt vitt ute, fick lite dejavu på Skavsta där vi gjorde två provlandningar i dimma, och när det inte funkar, så gasar de på o lyfter igen… inte kul när man är lite skrajsen, som t ex jag….huvaligen.
Nåja, här gick vi ner o ner, och vi såg inget, helt plötsligt tar vi mark, helt oförberedda var vi. Och är väl ännu lite chockade över att det gick så bra, jag tror nog att Kaptenen var riktigt nöjd med sin landning han också, för han stod längst framme i planet när vi gick av, så vi tacka så mycket. Det var någon annan där som berömde Kaptenen också, för hans utmärkta landning. :o)

Jaha, då var det bara väskorna som skulle hämtas, sen tänkte vi göra en vända i Köpenhamn.

Men jag har inte berättat om pinnen, Mias vandringspinne, som hon hittade i vattnet i Tulum. Jajamen den skulle hem till Sverige. (fungera utmärkt som fjärrkontroll också) :o) Så hon slog in den tillsammans med våran hängmatta, och vi checkade in den som ett eget bagage.
När vi stod där i Köpenhamn, visade Stuxa mig sin T-shirt, och sa att han måste byta. Hans tröja hade fläckar på magen. Det var det första han skulle göra sa han.

Vi stod så där vid bagagebandet och först av allt kommer hängmattan och pinnen. Sen efter ett stund ropade de upp vårat namn i högtalarna, vi förstod inte riktigt vad de sa på den grötiga danskan. Så Stuxa gick bort o hörde vid bagageservice, jaha, de sa att tre av våra väskor var kvar i Atlanta. Jaja sa vi, hoppas den viktigaste kommer, typ jeans och sånt.
Men det kom inga flera väskor, vi fick anmäla alla väskor saknade. Så där stod vi i våra kortbyxor och smutsiga tröjor utan tandborstar. Men MED en vandringpinne.. hihi

Vi tog tåget till Lund och käka frukost där, sen kom Anders med vår bil. Jag kan säga att det var väldigt enkelt o få in packningen.. :o))
Prata med Annica när de landade i Amsterdam, de hade en trasig tequilaflaska so far, men i övrigt nöjda.

Summa kardemumma, kan vi säga att det varit en väldigt trevlig resa och vi har sett o upplevt så mycket annat. Mexico var över våra förväntningar.

Nu ska jag natta så jag får ordning på dygnet.
Bilder kommer.
Adios!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

På gång
14 år sedan
Vi blev rånade!
16 år sedan
Snart på gång igen!
16 år sedan
Vad tyckte vi då?
17 år sedan
Vi fick i varje fall hem pinnen!
17 år sedan