Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Fredag 23 April 2004 - Byron Bay

Tillbaks bland turisterna..

Guess what?! Jag har antligen lyckats komma ivag fran Toowoomba.. Kanske var det lite dumt att stanna dar 2 veckor nar man har hela Australien att utforska.. men 'it is not a wasted time if you enjoyed it'.. (som jag laste pa nat klokt vykort haromdagen) :-)

Klockan 5 i morse korde Thane mig till busstationen och jag lyckades hinna med den buss jag gick av for nastan exakt tva veckor sedan.. (Sa nu har jag totalt avverkat hela strackan Sydney-Brisbane med McAfferties.. med lite stop pa vagen.) Efter Brisbane akte jag vidare soderut, passerade ett IKEA pa vagen (kandes nastan som om jag var i Kallered..) och kom ca 3 timmar senare fram till Byron Bay. Tyvarr missade mitt vandrarhem: Belongil Beachhouse, att hamta mig men de betalade taxin sa det fixade sig anda. Efter att ha lamnat av ryggsacken och forsokt lista ut vilka mer som bor i sexbaddsrummet genom att kika pa de hogar med klader de spridit omkring sig (lutar at att de ar tjejer), vandrade jag ivag utmed stranden bort till sjalva stan.

Byron Bay verkar vara ett ratt litet stalle med mycket alternativa butiker.. Imorgon har jag bokat in en tur till ett annu mer alternativt stalle, antar jag.. Hippiebyn Nimbin. Blir nog intressant. (Nej, jag ska inte handla nagot som ser ut som te av skumma, langhariga enstoringar i batikklader..)

Sa nu vart man tillbaka bland alla andra backpackers och hor svenska i vart och vartannat horn (har ju varken sett en ryggsack (forutom min egen) eller hort svenska pa tva veckor.. aven om Thane gjorde sitt basta for att lara sig... 'sov sa gott', 'syssling' och 'uppblasbar docka'... undra just om han far nagon anvandning av dem.. ). Kanns lite konstigt och jobbigt att vara ensam igen. Man blir van vid att ha nagon att prata med hela tiden och nagon som smsar och fragar var man ar nar man inte ar hemma nar han kommer fran jobbet (kan dock bero pa att jag hade lagenhetens enda nycklar..).

Mitt inhopp bland turisterna, och reunion med ensamheten, blir dock ratt kort. Pa mandag tankte jag aka vidare uppat mot Surfers Paradise dar Dave (fran Contiki-turen, NY-Florida, 2001) lovat hamta upp mig och sa ska jag bo nagra dagar hos honom. Sedan atervander jag till Toowoomba och Thane nasta fredag, da han flyttar ut ur sin lagenhet, for att bli 'skjutsad' via outbacken till Melbourne. Visserligen ska han egentligen till Darwin och borja ett nytt jobb i slutet av maj, sa det blir en liten omvag.. (pa sisadar 200 mil) men enligt honom var det inga problem. Efter att ha fragat och fatt det bekraftat ca tio ggr far jag val lita pa det..

Jenny & Fredrik: Tackar sa mkt for Sveriges langd!! :-) Ojda.. det innebar ju att Thane ska skjutsa mig upp till treriksroset och lite till.. Far se till att ha tagit korkort nar han kommer till Sverige sa att jag kan atergalda tjansten. <li class="item"
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet