Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Fredag 23 Juli 2010 - Filippinerna
Resealbum: ASIEN 2010

Tillbaka i Puerto Princesa

Idag kom jag tillbaka till Puerto Princesa efter 6 nätter i El Nido. Färden med minibuss startade 7.00 och jag var framme vid 13.00. Jag hade tur som såg att min ryggsäck låg kvar på en bänk vid busstationen när vi började fara.....annars hade man varit utan packning. Tog för givet att de lastade in ryggsäcken när de tog den och visade mig till vilken buss jag skulle färdas i. Nåväl jag hann stoppa chaffisen så de la in ryggsäcken.

Resan med minibuss kostar 600 p enkel till o från El nido. Hade också tur att jag läste på internet dagen innan jag for dit att de saknade bankomat.....fick därför ta med lite extra o de flesta hotellen där tog inte heller emot kortbetalningar. Det var två norskar upp dit som inte visste det så de blev lite oroliga hur de skulle klara det.

I övrigt tar de en avgift på 200 p som gäller i 10 dagar. Detta har de för att kunna bevara naturen där. Island hopping kostar 500, 600 resp 700 p beroende på vilken av turerna man väljer.

Nu blir det en natt här för vidare färd imorgonbitti till Borocay igen via Manila. Blir troligen där resten av tiden innan hemfärd. Det blir sola och bada o må gott där. Kan ev bli en tripp till Puerto Galera men som det känns nu så blir Borocay avslutningen på resan.

Ha det gott!!
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    11 år sedan
    Nha Trang
    11 år sedan
    Battur
    11 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    11 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    11 år sedan