Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tillbaka i Goa igen.

Det hade hunnit bli natt innan vi landade på Goa international airport. Det som förr var en liten stationsbyggnad har nu byggts om och är en fullstor internationell flygplats. Inte lika stor som den i Kochi, men inte långt ifrån.

Efter att ha fått tag i vårt bagage, så fick vi även fatt i vår chaufför och kunde påbörja den nattliga färden till vårt boende. Goa känner vi alla tre till väl. Normalt sett så brukar vi bo i Candolim, men nu hade vi bestämt oss för att börja i Baga. Det är den nordligaste av de tre trillingbyarna och det tog oss en dryg timme att komma dit. Som så ofta när man bokat rum här så presenteras man något annat, men efter att ha dividerat ett tag med nattportieren så blev vi till slut inlogerade så gott det gick.

Boendet fick duga för en natt, men dagen efter så letade vi på ett annat lite mer passande för tre gubbar i den övre medelåldern. Vi fick varsitt rum i fil på ett litet ställe inte långt från Baga beach. Det var här i Baga de första backpackerturisterna började dyka upp på 50-60-talet för att sedan sprida sig runt om i Goa och sedan i Indien. Förr så var det bara hippies och backpackers, men numera är det en salig blandning av ungdomar, medelåldersresenärer och indier som har fått råd. Restaurangerna härnere är lite mer inriktade på genuint indiskt och asiatiskt än i Candolim t.ex, men även här kan man hitta västerländsk mat om man så önskar. Längst med hela beachen till Candolim i söder så ligger beachchacken utströdda som ett pärlband. Så det är gott att välja på.

Beachen här är bred och fin och närmast platt. Den vore riktigt badvänlig om det inte vore för allt skräp man kan hitta på botten. Jag har nog under de här dagarna trampat på något halvvasst varje gång jag tagit mig ut i havet.

Vi hade nog tänkt oss att göra lite utfärder på marknader och sådant, men då en av oss varit lite risig i magen så har vi mest stannat i byn. Men igår så tog vi oss med ett par bussar till Candolim för att leta reda på ett nytt boende. Vi hittade ett och bokade det från och med i morgon. Mina kamrater stannar nog där tills det är dags för hemfärd för dem, medan jag nog nöjer mig med fem dagar. Jag har fått svar från transportstyrelsen och det verkar därifrån grönt för mitt motorcykelköp. Tullverket har inte svarat, men jag är just nu beredd att köra igång köpet ändå. Eventuellt så återvänder jag ned till Kerala om jag inte hittar någon indier här som är beredd att agera bulvan.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan