Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 9 Februari 2019 - Candolim

Dagarna flyger iväg.

Tillbaka i Candolim igen. För vilken gång i ordningen har jag nästan glömt. Men det bör vara femte gången för mig, fjärde för Stefan och andra för Rune. Som Stefan och jag konstaterade redan förra gången vi var här så börjar det vara pensionärsvarning på byn, men å andra sidan är vi alla uppe i den åldern så what the heck.

Beachen har inte ändrat sig sedan senaste besök. Fortfarande en massa shack att inta lunch, mellanmål samt någon öl i och ganska höga vågor, men klart badvänligt.

Jag snokade reda på att det fanns en Royal Enfieldhandlare även här så i måndags tog jag mig med ett par bussar upp till Arpora för att kolla läget. Jag har en kontakt även i den här byn som kan hjälpa mig med registrering, men det visade sig vara två månaders leveranstid innan jag kan få en. Så, nu är jag tillbaka på ruta ett med Kerala.

Den lite halvkrasslige har kryat på sig så i tisdags drog vi ner till Anjuna för att gå på den stora loppmarknaden som arrangeras där varje vecka. Som vanligt mycket skräp, men även en del bra saker och både Rune samt Stefan handlade lite klädesvaror. Mina kamrater tog en bulle hem, medan jag tog en långpromenad runt udden mellan Anjuna och Baga. Sedan får man vada över den grunda Baga creek.

Annars är det mycket sol och bad som gäller. Stefan, som är vår soldyrkare nummer ett ligger gärna någon timme mer än mig som istället tar mina långpromenader för att torka efter badet. Rune kopplar gärna av med en bok på något av chacken tills vi kommer för att göra honom lunchsällskap.

I och med att jag inte vet när det är dags för mig att dra vidare, så bokade jag bara fem nätter på vårt boende. Därför fick jag helt enkelt flytta på mig i torsdags, då det blivit fullbokat på stället. Jag hade dock inga problem att hitta ett nytt hak att vila huvudet på och inte så himla långt ifrån mina polare heller.

Lördag idag, så lite fotboll ska vi nog kunna titta på.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan