Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tillbaka i bekanta kvarter.

Floden som rinner förbi och igenom Saigon är inte Mekong utan Soai Rap, med bifloden Sai Gon. Mekongdeltat ligger ungefär fem mil söder om staden. Där var de andra gubbarna och jag förra gången och likaså besökte vi området med tunnlarna som man kan krypa runt i, så den här gången koncentrerar jag mig på att bara vara i staden. Tog bussen in till staden igår och följde med ända till ändhållplatsen. Hamnade då vid änden av den avenuen jag sökte och alldeles i närheten av det boende vi använde oss av. Då var det sedan lätt att att hitta den favoritbar där vi brukade sitta och betrakta trafikvimlet från. Den såg exakt ut likadant som jag kommer ihåg den. Strax bredvid fanns det ett ställe där vi brukade spela biljard, men där var det förändrat. Utefter den gatan ligger nu den här gågatan som är fylld av barer, pubar, restauranger och där det är ett hiskeligt liv. Jättehög teknomusik spelas från flera av ställena så det dånar över hela gatan, men ölen är billig och maten smakar bra. Spenderade merparten av kvällen där innan det var dags att dra sig hemåt.

Nu är det söndag och jag gör mig redo för att dra ned på byn igen för en ny vända.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan