Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 20 Mars 2023 - Tan Son Nhat International Airport

Dags att dra!

Sitter och läskar mig med en enlitersöl på Tan Son Nhat som är den internationella flygplatsen här i Saigon. Bara glaset i den här bägaren jag håller i väger säkert något kilo eller två så när den var full så fann jag för gott att hålla med två händer. En liter öl är ganska mycket och sådana mängder i glaset har jag nog inte haft sedan den tiden man sprang på Solvalla och handlade på Ströget. Nåja, jag har inte något bråttom med ölandet då det fortfarande är två och en halv timme innan mitt plan ska lyfta och bege sig österut.

När jag åkte härifrån och till mitt boende så tog jag bussen och jag tänkte att det går nog bra idag också. Men efter bussbyte i centrum så fick jag vänta väldigt länge på nästa buss, så jag fann för gott att använda google. Lika bra det, för då fick jag veta att bussen jag skulle med ut till flygplatsen slutade gå redan 18.45. Den vietnames som satt bredvid mig och var säker på att bussen snart skulle komma blev lång i ansiktet och bad om ursäkt, men jag sade bara att det var lugnt. Finns ju taxi också och det var inte heller dyrt att nyttja.

Har trivts väldigt bra här i Vietnam, folk är som överallt här i sydostasien väldigt hjälpsamma och trevliga. Det är nog numera kanske regionens billigaste turistmål. Boende och mat är hur billigt som helst och biran är heller inte dyr.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan