Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Storstad igen.

Hoppade över frukost nere i staden och tog den istället på flygplatsen. Inte så farligt dyrt där heller. Resan från Phu Qoc till Saigon är ännu kortare än den senaste flygningen jag gjorde så det var snart avklarat. Mitt boende här i staden hade varit vänliga nog att skicka mig utförliga instruktioner hur jag skulle ta mig fram till dem med buss. Det var bara ett byte och det gick väldigt smidigt. Billigt som tusan också. Så redan före klockan två var jag incheckad och kunde svalka av mig i duschen. Första dagen och kvällen gick sedan mest åt till att bekanta sig med den stadsdel jag bor i. Dryga fyra kilometer från centrum, men mycket liv och rörelse även här.

Finns inget riktigt bra frukostställe här i närheten så jag knallade över till en affär och köpte juice, ägg och lite annat. Från ett bageri så inhandlar jag sedan varje morgon en baugette, fyll med lite allehanda. Något som ser ut som leverpastejskivor, men som smakar annorlunda. Något som ser ut och smakar som pressylta, samt lite olika grönsaker. Kaffe och te står boendet för. Det visade sig att de ägg jag köpt var ankägg, men även de går utmärkt att koka. Tar lite extra tid bara.

Igår tog jag bussen ned till centrum för att se om jag skulle känna igen mig någonstans, men icke. Jo, ett ställe kände jag igen. Det finns en plats med en buddhastaty som jag vet att jag sett förut och kanske t.o.m. fotograferat. Men annars noll. Ska ned på byn igen idag för att se om jag lyckas bättre. Hittar jag bara en viss avenue, så vet jag sedan hur jag skall gå. Men avenuer är det gott om. Men har fått tips om en trevlig gågata där det finns gott om pubar och barer, så allting löser sig.

Ha en trevlig lördag/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Två etapper klara två kvar.
2 dagar sedan
Sista rycket!
3 dagar sedan
Dagarna flyger iväg.
1 vecka sedan
Stillheten.
2 veckor sedan
Cirkeln är sluten!
2 veckor sedan