Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Onsdag 23 Oktober 2019 - Galiny

Tarzan och jag

Copyright © Bejjan888™

Denna morgon kunde jag för en gångs skull äta frukost i lugn och ro. Najs. Min lektion skulle inte börja förrän 10.30.

Vid 10.00 var det samling i stallet och det blev en privatlektion i ridhuset för min del. Samtidigt, var det en grupp med barn som skulle ha ridlektion för en annan ridlärare men i en av paddockarna utomhus. Jag skulle ha ridit på Impreza, men det visade sig att en av hästarna som ett barn skulle ha ridit på, tappat sin sko, så jag fick byta till Alabama och barnet fick ta Impreza istället. Inte mig emot.

Jag gillade Alabama. Under den här ridlektionen var det mycket fokus på att länga och korta stegen i trav och galopp.
Jag åt lunch strax efter 12.00. Biffsteken hade varit slut tidigare under veckan, men nu hade de den igen. Så självklart var det dags att prova på steken. Och very well done, såklart! Till steken var det klyftpotatis. Den satt som en smäck! Den blev snabbt en favorit under veckan.

Nästa samling var kl. 14.00 för min del, för en uteritt vid kl. 14.30. Det var bara jag och ridläraren som skulle med. Vädret skulle bli strålande och eftersom jag visste om i förväg att det skulle bli uteritt, tog jag solglasögonen på.

Tarzan, en mörkbrun valack, var min häst för uteritten. Ganska stor häst och lite stel. Men det märktes inte så mycket när vi red ute.

Han hängde glatt med och i galoppen blev det ett litet bocksprång då och då, utav ren glädje såklart, för att han fick en tur utanför ridhuset.

Det var varmt och skönt väder, runt +18°C och sol. Ridturen var helt fantastisk.
Pałac i Folwark Galiny hjälper också till att anordna bröllop och bröllopsfester. Det kom faktiskt in ett brudpar under veckan som hade med sig en fotograf som tog bilder av paret på gården. De erbjuder olika färdiga bröllopspaket, som finns tillgängliga året om. Förutom bröllop kan Pałac i Folwark Galiny erbjuda stora lokaler att hyra för konferenser.

Middag igen strax efter kl. 18.00. Eftersom jag tog biffsteken till lunch, fick det bli kycklingbröst med mandel och ugnsstekt potatis till middag.

Detta avslutades med en Hot Chocolate Lava Cake till efterrätt. Under middagen la jag märke till att fransmannen och turkiska kvinnan satt tillsammans under kvällen, vid ett annat bord… och höll händer. Eller ja, det var fransmannen som höll och smekte hennes hand. Tänk en äkta romantisk fransman från filmens värld ungefär, fast in real life. Liten semesterromans kanske? För jag tror knappast att de kände varandra innan och fransmannen var inte så himla duktig på engelska för den delen heller.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
47 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
47 veckor sedan
En gråmulen dag
47 veckor sedan
Shkodër och Krujë
47 veckor sedan
Slapp dag... igen
47 veckor sedan