Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Måndag 16 Februari 2015 - Hoi An

Strand, massage, cykelturer

Mina 2 sista dagar i Hoi An, blev det strandhäng blandat med stadsvandring och cykelturer ut på landet. Långt från trafik och njuta av tystnaden. Borttappad cykel med mera (det tillhör vanligheterna när man heter Gunilla och har svårt det här med att hålla koll på var jag ställer ifrån mig fordon, men efter nån timmes letande brukar det lösa sig)
Cykla genom risfält, hälsa på alla glada människor som hejar på en. Via kokosplantager till vägen tar slut.
Tjejen i repan, hade även ett spa, Aqua, där jag tillbringade 3 dagar, fick härlig kroppsmassage, fotvård, ansiktsmassage. Känner mig som en ny människa. Hon kunde konstatera: "du går mycket" när hon kollade fötterna, kunde bara instämma.
Köpt biljett från Hanoi till Bangkok. Blev trött på dessa lågprisflyg där knappt något ingår och slutsumman blir mer än dubbelt så hög. Ett bolag ska ha extra betalt för att köra ut bagaget till planet?????!!! Är det inte lika bra att lägga in det direkt. Om jag vill bära min väska själv. Det alternativet finns dock inte. Bokade Qatar, där ingår allt.
Så efter 5 dagar här är jag redo för nästa stad, Hue, den gamla kejsarstaden och vara kulturell i några dagar. Bra att mixa strand med kultur. Hjärnan behöver vila ibland. Det finns en gräns hur mycket nya intryck man kan fylla den med.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet