Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Måndag 12 Maj 2008 - Brisbane
Resealbum: Australien -08

Sol o avgaser :)

japp da va man i staden igen ....

Jo men landade ju i surfers paradise med bussen i fredags checkade in pa mitt hostel som mer kandes som ett hotell med 10 vaningar o en satans massa rum var tydligen kombinerat .....
blev en snabbcheck av staden o stranden innan solen gick ner . kvallen tillbringade jag i en bar som hette vegas paradise eller nat sant tillsamans med en rumskamrat fran irland , har akt pa en san satans forkylning sa jag forsoker bota bort bakterierna med whisky :) blev inga storre utsvavningar pa kvallen en irlansk pub hann vi med innan jag slocknade ganska tidigt i min goa sang ..
Dagen efter blev lugn spanade in staden lite mer och sen blev det stranden va ungefar det jag orkade med .. stranden o vagorna va ju inget som helst fel pa men staden i sig kandes ju som nan slags korsning av playa del ingles o miami neonskyltar o palmer tillsammans med massa turister ......
stannade dock en natt till innan jag akte vidare (hade ju 20$ gratis i en bar haha) bussen tiil Brisbane dar jag just nu befinner mig tog bara drygt 90min sa det var lugna bananer . spanande stan en del sa mycket jag orkade igar nar jag kom och en del nu under formiddagen , har rast nu med kaffe o lite bloggande .
Lamnar storstaden redan senare i eftermiddag kanns som jag e ganska matt pa stader nu vill ju se lite annat an betong ocksa . Det coolaste med brisbane e utan tvekan stranden ... den e namligen konstgjord o ligger mitt i staden med vatten o allt till och med livraddare haha ser skitskumt ut men tufft varre ..
har lagom avstand till bussterminalen sa jag behover inte slita specielt mycket med min packning ca 5 min bara ...ska till ett stalle som forhoppningsvis e mycket mindre o lugnare an brisbane , namligen noosa vet inte sa mycket om stallet men ska tydligen finnas nagot naturreservat man kan traska runt i . hoppas min kompis "jack daniel" kan hjalpa mig med forkylningen bara annars blir det tufft .....

// anders
Dela med andra:    

Kommentarer
Bertilsson_ säger:
Betong som är så fint och trevligt material :)
Hoppas Jack Daniel hinner bota din förkyldning innan jag kommer med nya svenska bakterier.
Postat 2008-05-12 09:42  Anmäl
Ellinor säger:
Krya på dig! Stanna gärna i Airlie beach och ta er ut i the whitsundays. Finns många segelturer man kan hänga med på både långa, korta och i alla dess former. Schyst med snorkling och så också.
Postat 2008-05-12 08:32  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet