Stöd Ukraina

Bies blogg

Torsdag 14 Maj 2009

Snart på väg igen

Nu är det snart dax för oss att resa till Thailand igen!
Vi var där senast i december-januari, åkte hemifrån på julafton tillsammans med våra bästa vänner för att visa upp vårt paradis för dem. Det var deras första resa dit, men troligen inte den sista.

Nu åker vi igen i sommar, min man och jag, för att tillbringa tre veckor i det lite lugnare Thailand än under högsäsong. Det finns inte så många turister, markandsstånden är mycket färre, det finns inte så många säljare på stränderna, men priserna är också lägre.
Det är visserligen varmar, fuktigare än under vintersäsongen, men väldigt härligt och inte alls så mycket regn som många tror. Det blir 3:e sommaren i rad vi åker och vi har inte vid något av de andra tillfällena haft en enda regning dag, men åska och regn sena kvällar och nätter.

Nu är allt bokat, långparkering på Arlanda, flygning med Thai air, upphämtning vid flygplatsen då vi kommer fram och de som servar vårt område där vi bor vet vi kommer, så de kan sätta på elen, sätta ut möblerna på balkongen och städa av så vi bara kan komma och packa upp våra väskor, snäppa upp en kall Singha-öl och sätta oss och se ut över land och hav. Så härligt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Bie säger:
Vi åker till vår lägenhet som är belägen längst med kusten från Bangkok ner mot Koh Chang, straxt efter Jomtien Beach. //Bie
Postat 2009-05-18 21:00  Anmäl
Nenna säger:
Det låter underbart. Jag längtar också dit!
Nenna
Postat 2009-05-17 12:09  Anmäl
Lotta08 säger:
Vad härligt det låter!
Vart är det ni åker?
//Lotta.
Postat 2009-05-17 11:59  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet