Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Tisdag 5 Augusti 2008 - Vemdalen

Snart dags för Vemdalen!

Yepp! Imorn klockan 1 går bussen. Jag ska upp till en kompis och leva loppan! Gud vad kul det ska bli! :-)
Nu har jag varit i Vemdalen väääldigt många gånger hos min kompis, men aldrig på sommaren, utan jag har bara varit där på vintern och åkt skidor, vilket kanske inte är så svårt att gissa. Det ska i alla fall bli jätte kul att få komma upp och se gröna skidområden.
Det ända jag oroar mig för lite är bussresan. 7h och 20min tar det från Sthlm C till Vemdalen by. Det är inte tiden som är problemet utan vad man ska hitta på?! När man som jag har anlag för åksjuka kan man i princip inte göra något annat än att lyssna på musik. Jag som älskar att läsa :-(
Hem behöver jag i alla fall inte åka buss. Min kompis pappa (hennes föräldrar är skilda) ska upp och hjälpa till med lite saker, och han åker tillbaka igen på söndagen, så jag liftar med honom. Fräckt, va?

Vemdalen, sportlovet 2008:
Ni får ursäkta kvaliten på bilderna, men de är (som tur är) tagna med min gamla kamera. Så förhoppningsvis kan jag visa lite finare blider efter helgen - tagna med en ny, bättre kamera!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
12 år sedan
Glass i stora lass
12 år sedan
Blått och vitt
12 år sedan
Riktig Semester
12 år sedan
Årets Greklandsdos
12 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Petteri
Petteri säger om Sirapps bild "Vemdalsskalet":
Det där är mitt favoritställe att åka på, helst där upp där det är lite brantare, om det inte är för mycket sten!
1 april 2009 18:11
Oxen
Oxen säger om Sirapps bild "Snölykta":
Härlig bild! Kan nog nästan se ut som "the big bang"
5 februari 2009 10:25