Stöd Ukraina

Cristas blogg

Tisdag 15 Juli 2008 - Uddevalla

Skulle stanna hemma denna semestern...jojo..så blev det med det...

Jodå, det var bestämt att i år ska vi stanna i Sverige på semestern, har en del som måste göras på huset........men vad händer...jo på första semesterdagens förmiddag har vi bokat en resa.
En blick ut genom sovrumsfönstret när jag vaknade och sedan en blick i tidning. Det som drog mig ur sängen var en annons från ett resebolag som förmedlar bussresor.
En koll på deras hemsida och ett telefonsamtal så var det bokat.

Men vad blev det??
Joo...en bussresa till Spanien, Lloret de Mar.....innerst inne har jag lite förutfattade meningar ang. dessa resor, vet egentligen inte varför. Men nu får jag väl se om det är som jag tror eller kanske riktigt kul.
Vi åker på fredag och blir borta i 10 dagar.

Lloret de Mar ligger en bit norr om Barcelona det är väl i stort sett det jag vet. Så till Barca får det bli en tur....den staden vill jag besöka, finns mycket att se har jag förstått gäller bara att hinna med.
Yngste sonen ska med de två andra stannar hemma...så han är nöjd att få vara själv utan deras pekpinnar.
För en fotbollskille på 12 år är det en dröm att komma till Barcelona.

Sen ska det bli lata dagar med god mat, gott att dricka och bad. Hoppas jag.

Är det någon som har tips och råd är ni välkomna att höra av er.

Vi hörs
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingemar_e säger:
Jag tror ni hade det bra. Vi var i Pals, en liten bit från Girona (som vi också besökte) och där runt omkring tycker jag Spanien är som allra bäst.
Postat 2008-07-23 21:40  Anmäl
Crista! Som sagt, du är ju van vid bussresor, vad jag kan förstå. Ni får det säkert jättefint. Kustremsan runt Lloret del Mar lär vara jättefin: Där i närheten ligger Salvador Dalí s museum. Säkert värt ett besök. Dessutom kan jag klart rekomendera lilla härliga staden Girona; ett Barcelona i miniatyr. Därifrån kan ni lätt ta er med tåg in till Barcelona. en mycket trevlig tur. Har ni aldrig varit i Barcelona förr så tycker jag att ni skall sätta Er på de öppna sight-seeingbussarna och bara få jättebra tips på vad som kan vara värt att titta närmare på, sedan måste ni bara se Parque Guell och ta er upp på Gaudis berömda hustak och titta på skorstenarna, som han skapat. Promenera i gamla stan runt Ramblan och ut på piren utanför Columbus-statyn och inta en jättefin paella på restaurangen där ute. Restaurant 7 Portas värd ett besök, samt Picasso-museet om ni nu hinner. Ha det nu så jättebra och ta många sköna bilder. Anders
Postat 2008-07-17 22:21  Anmäl
Zimon säger:
Direktresa, sov, upp och gå i bussen, se Montserrat norr om Barca,
park Guell m.m. Jätteskön stad !
Postat 2008-07-16 10:32  Anmäl
Ziesta säger:
Ha det så trevligt i Spanien! :-)
Postat 2008-07-16 08:45  Anmäl
Mape säger:
Låter spännande,de är ofta de resorna blir bäst,som inte är planerade
Ha det så gött Crista,och njut.//Mape
Postat 2008-07-15 23:00  Anmäl
Gullsing säger:
Gullsing är kontaktad.

Gilla
Postat 2008-07-15 22:53  Anmäl
Veiken säger:
Kontakta Gullsing! Hon har gjort Barcelona!!
Vadå, förutfattad mening!? Du om nån är väl van att åka buss! Ha det jättebäst!
Postat 2008-07-15 19:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet