Stöd Ukraina

Cristas blogg

Måndag 10 November 2008

Det närmar sig avresa igen....

Vi ska tillbaka till Florida igen....det är en födelsedagsresa om än lite försenad. Men för att klaffa med nedresta släktingar från Minneapolis så fick det bli så.

Vi ska iväg hela familjen plus 2 flickvänner, alltsomallt 7 personer. Det är jättekul att tjejerna vill följa med. Särskilt för mig som alltid är van att åka med killarna...nu kan det bli lite annat stuk på shoppingen, om vi hinner. Det är väl inte högprioriterat men något blir det säkert.

Vi landar i Orlando den 22 nov men åker vidare till Miami redan nästa dag.
Där har vi bokat 4 nätter och bor vid South Beach någonstans....
Har tänkt hinna med Everglades och en tur ner till Key West. Sista kvällen ska vi gå på Madonnakonsert på Dolphin Stadium. Nu var ju inte hårdrockande äldste sonen så förtjust i detta men knallar med i alla fall. Tror det blir en upplevelse oavsett vad man gillar för musik.

Sen bär det iväg till Tampa och sammanstrålning med släkten. Min syssling, hennes man och deras två barn.
Hennes mamma är bosatt i Tampa och det kommer att bli en riktig thanks giving middag hemma hos henne, det ska bli kul. Har sett så mycket av dessa middagar i filmer bl a. ska bli roligt och se om det är så på riktigt.

Efter några sköna dagar där åker vi till Orlando igen och blir där sista veckan. Har inte något uppbokat än men det blir väl någon park...vi besökte Universal sist gång.
Skulle vilja till Kennedy Space center men vi får snacka oss samman mer senare.

Så ser planerna ut just nu......får se om det blev så när vi kommer hem igen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Marex23 säger:
Hej,
Vad häftigt att gå på Madonnas konsert. Sonen kommer säkert att bli nöjd också. Spännande upplevelse också att få uppleva Thanksgiving på plats och ställe.
Ha de så trevligt!
Postat 2008-11-22 17:13  Anmäl
Travellover säger:
Hoppas du får en jättebra resa! :-)
Postat 2008-11-22 15:22  Anmäl
Meka säger:
Hej Ellinor!
Låter härligt att bege sig till Florida nu när vinterkylan kommer smygande här hemma.
Har du fått kontakt med Rosa Bussarna ang. vandringsarrangör på Inka-leden.
Om du inte hunnit med uppe i allt reseplanerade kan jag själv skirva några rader till Rosa Bussarna.

Ha det riktigt skönt i Florida./ Meka
Postat 2008-11-17 13:00  Anmäl
Tj säger:
Fasen va gött det låter......om jag bantar ner mig rejält sisådär en 70 kg kan jag åka med som handbagage!!!!!
Postat 2008-11-11 07:27  Anmäl
Ziesta säger:
Ha en trevlig resa! :-) Ja, thanksgiving-middag känns ju väldigt typiskt amerikanskt.. du får berätta sen om det var som i filmerna :-)
Postat 2008-11-10 10:38  Anmäl
Ingemar_e säger:
Låter underbart, skulle ju tänka mig att följa med och tillsammans med sonen söka upp någon hårdrockskonsert.
Ha en trevlig resa.
ingemar_e
Postat 2008-11-10 09:59  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet