Stöd Ukraina

Cristas blogg

Torsdag 4 December 2008

Ibland blir det inte som man har raknat med.....

Egentligen borde jag reagerat pa att nagot var pa gang redan nar sonen ringde fyra dagar fore avresan.

- Morsan...har du mitt pass?
- Nej....skulle jag ha det?
- Hmm...nja jag vet inte...det ligger inte dar jag trodde det skulle ligga.
- Har du kollat mer i lagenheten da?
- JA...vad f-n tror du...jag har vant ut och in och upp och ner pa alla 37 kvm. Det finns inte har.
- Naha...ok.

Efter lite dividerande kom vi fram till att han haft det senast i sin lagenhet. Sa da slapp jag vanda upp och ner pa vara dryga 200 kvm.
Det blev att bita i det sura applet for honom och ta ett tillfalligt pa nara tusen spann.

Nasta varning kom kvallen innan vi skulle aka kl 23.00....ett mail plingar till precis inna jag ska stanga ner datorn for avresan och ett meddelande att Holiday cars inte langre kan ta var bilhyra utan ett annat bolag har tagit over. Helt ok i sig men fick nya papper att skriva ut....nar skrivaren var sonder och kl 23.00.....hmm...det blev att anlita ena sonens flickvans foralder, be han skriva ut och lagga det i brevladan for upphamtning pa morgonen innan vi aker.
Det funkade ocksa galant.

Val pa Landvetter och den sedvanliga olen mm.....vantar pa att boarda...det gar bra. Vi star och vantar pa att kliva in i planet...tiden gar..det kommer en serviceman och en karl bakom mig fragar vad som ar fel - Ska bara tanka klart....hmmm...tankbilen akte ju for en bra stund sedan. Seviceman tva kommer och sager att ni far ga tillbaka in i hallen igen.
Efter lite vantan meddelar de att det ar ett tekniskt fel pa noshjulet, som ingen tror pa, men vi far ga tillbaka hamta ut vart bagage och ga till SAS-disken. Far besked att inget plan kommer att hinna till Frankfurt och vart anslutningflyg till Orlando idag utan att det blir imorgon samma tid.

Kunde val saga att da blev man lite trott pa det hela en stund.

Det blev att tillbringa natten pa Airport hotell pa Landvetter......lite surt forstas.
Men vi fick en trevlig middag med lite gott att dricka sa vi hade det allt sa trevligt vi kunde.
Det blev en del meckande med av och ombokningar av bil och rum i Orlando forstas.

Men med tanke pa att alla de ggr jag varit ivag tidigare ar detta den forsta gang jag rakat ut for en sadan har forsening sa nu har man upplevt det med.

Far se hur hemresan blir pa sondag.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ninacz säger:
Gud verkligen inte avunsjuk. det finns inget varre an nar det inte funkar med flyget. hoppas du far en battre resa hem.
Postat 2009-02-08 19:54  Anmäl
Haidi säger:
Så det kan bli, men ni hade ju en bra resa tillslut...åtminstonde ser det ut så på bilderna
Postat 2009-01-12 19:34  Anmäl
Ulleb säger:
Nu kan det ju bara bli bättre!! =)
Postat 2008-12-04 22:48  Anmäl
Gullsing säger:
Jag hoppas verkligen att er resa går bra i fortsättningen.

Ha´ de´!

Gilla
Postat 2008-12-04 09:26  Anmäl
Ingemar_e säger:
Ojojoj, vilken start på din/er resa!
Kan ju få den mest härdade att bli irriterad.
Vet ju vilket strul som kan uppstå, inte minst när det blir aktuellt med ombokningar. Allt detta på en flygplats och inte i hemmets lugna vrå, med stora risker till irritation.
Förhoppningsvis/förmodligen blev alla problem lösta och ni fick en underbar resa.
Ingemar
Postat 2008-12-04 08:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet