Stöd Ukraina

Cristas blogg

Torsdag 2 April 2009 - Uddevalla

Arbetsbefriad med löneavdrag

Nu var det dags igen att få vara en hemma en period.
Denna gången sträcker sig stoppet över 14 dagar både före och efter påsk.
Jobbar i bilindustrin (Volvo) och om någon missat det så kan jag tala om att det går lite knackigt på den marknaden just nu.
I stora slängar har jag bara jobbat 4 fulla veckor sedan semestern förra året.
Hela hösten jobbade vi 3-dagarsveckor. Början av året blev det några dagar hit och några dit och helt stopp v 8-9. Detta kommer att fyllas på med ytterligare stopp innan semestern samt att hösten kommer att se ungefär likadan ut som förra hösten.
Från och med denna period kommer vi att få ett löneavdrag med 15 % på de dagar vi är hemma. Men samtidigt får det inte läggas något varsel. Skulle det bli så ändå är vi garanterade det avdrag som gjorts.

Hade ju varit läge för en restresa men med hänsyn till resten av familjen får jag hålla mig på hemmaplan denna gången. Men hoppas att hinna med någon kul miniutflykt.
En vandring utmed Bohusleden kanske det kan bli, ska serva cykeln också och ta en tur med den.
Kommer nog mest att springa ute med kameran och öka på bilderna i mitt Uddevallaalbum.
Det är ju en fin tid att få vara hemma nu så jag får ta till vara på det och njuta ändå.

Ha de så gott i vårvärmen nu....det ska jag :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Tack Crista för alla trevliga filmsnuttar. Vad profsig du är. Hur går det för er på Volvo; blir ni räddade av kineserna, eller?
Har inte haft så mycket tid över att lägga ut några nya bilder även om kameran alltid följer med mig vart jag än går. Skall vara lite extra-ledig över Valborg. Kanske får tid att lägga ut lite nytt då. Ha de´ som de sier i Norge. Anders
Postat 2009-04-28 19:40  Anmäl
Cecilajja säger:
Ja du - inget ont som inte för något gott med sig brukar det ju heta. Oroväckande situation världen befinner sig i nu, men skönt med lite extra vår-ledighet i alla fall som plåster på köttsåren. Man kanske både ska gratulera samt beklaga sorgen... :)
Postat 2009-04-03 13:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet