Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Tisdag 23 Mars 2004 - Sydney

Skiftbyte i Bregott-fabriken..

Andra dagen, eller rattare sagt kvallen, pa jobbet idag.. De ringde redan i mandagsformiddag sa jag fick stalla in motet med Amanda. Dessvarre gallde det eftermiddag/kvallspasset och inte nattpasset.. sa nu jobbar jag fran 15.30 till 23.30.. hann vaxla nagra ord med Andreas da han gick pa nattpasset innan jag tog sista bussen fran Matraville tillbaks till city. Verkligen skiftbyte... fast Bregott tillverkar de ju inte.. Foretaget heter HPA och vad de gor har jag inte forstatt riktigt annu.. men det verkar vara nagot med statistik. En massa skolelever runtom i Australien har gjort nat slags test eller enkat och de inscannade svaren maten vi in i datorn.. Namn, skolnr, distriktnr, svarsnr.. osv.. I timme efter timme efter timme... Har aldrig anvant sifferdelen av tangentbordet sahar mycket innan! Andreas underdrev verkligen inte nar han beskrev det som varldens tristaste jobb.. Men for 100kr timmen kan man ju sta ut.. och om nagra ar nar man tanker tillbaka kommer jobbet sakert kannas jattecharmigt.. Vet dock inte hur lange det kommer halla pa.. risken ar att det ar slut redan pa fredag.

Na nu borde jag nog ga och lagga mig.. klockan ar 00:40.. borde bryta trenden att sova alldeles for lange och tvingas ata frukost och lunch samma timme for att hinna med bussen.. Tankte forsoka gora lite nytta imon formiddag.. leta reda pa Posten, kopa busskort, och sa kopa lunchmackor pa "mitt" nya stamstalle... ett vegetariskt kafe..

Anna: Kul att hora fran dig! Saknar dig ocksa! :-) Nu blev det ju inte nattskift.. aven om jag kanske byter till det snart..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet