Stöd Ukraina

Blomkruka21s blogg

Onsdag 3 Februari 2010 - Vemdalsskalet
Resealbum: Ski Week 2010

Ski Week 2010 - bästa fjällen resan!

Nu har vart hemma snart en veckan och träningsvärken börjar gå över. Veckan i vemdalen var en av de roligaste fjällen resan någonsin, och då har jag vart på ett par stycken...

Efter att ha jobbat 20 - 04 lördags natt var jag inte så sugen på att köra upp till vemdalen kl 05 så jag hade turen att få kunna sova hela vägen upp. Tyvärr var vår chaufför kartlös och resan tog 2 timmar extra då vi åkte via sälen istället, men men en liten baggis sisodär!

Väl där upptäcker David och Ante att de glömt sina termobyxor samt en mat kasse!!! Ante köper nya för 1500 och David lånar min student overall. Jag tror inte ens jag behöver säga att han såg ut som ett miffo, det är underförstått. Men uppe på berget (som är lite högre än berget hemma, Romme) så gav vi oss utför med en väldans fast. Det bör tilläggas att jag redan hade två dagar i benen efter att ha åkt bräda i Romme.

Kvällen avslutas med att jag blir utvald till veckans kock och diverse sängplatser tjingas. Att grannarna hoppar i från taket att jag är sämst i guitarr hero och var också ett helt okej söndagsnöje.

Måndagen består av åkning, jag hade lite för mycket fart när jag åker in snowboardparken och jag face-plantar o knäcker nacken och slår i näsan. Tack o lov för mina bästaste googles som räddade mitt ansikte. Jag har ju inte DNA på min sida liksom så vill ju gärna inte göra det värre :D Dagen slutar med lite alkohol, afterski och fest på högfjällshotellet.

Under tisdagen erbjuds en liten baksmälla och fruktansvärt bra åkning. Träningsvärken är ett faktum och 2 liter monster försvinner på ypperligt kort tid in i min kropp. Jag deltog i min första speed-dating, vilket gav bra resultat. Däremot rekomenderar jag inte att bugga med 7 olika killar under 20 min där alla vill snurra en, de blir inget bra då! Plus att det finns faktiskt nåt som heter "för mycker killar efter sig".

Under denna dag ser vi även diverse skooter nissar köra förbi samt att en helikoper landar på berget dit vi var på väg. Det visar sig vara så illa att en älskad student har fått sne skär och åkt av i en svart backe med lite för hög fart och krockat med ett träd. Han bröt ryggraden och avled senare på sjukhuset. Därmed vill jag ägna tankar till hans familj och vänner. R.I.P, han hette klas och blev 23 år gammal.

Onsdagen hade många aktiviteter att erbjuda, så som BIG jump tävling som jag åskådade, (vill ju gärna inte göra om samma bravader ifrån måndagen fast med publik) snövollyboll och pizzabakning stod på schemat. David gjorde degen och jag resten, David lärde mig att om degen blir för kletig och om man inte har nåt mjöl då kan man ta kexsmulor !!!

Torsdagen började med storstädning och att hälften av min kära rommiesar blev jätterädda när jag väckte dem så snällt med att klia dem på ryggen. Hemfärden blev betydligt kortare och jag lyckades sova bort en del där också.

I takt med att träningsvärken försvunnit ska jag bygga upp en ny, redna imorn då förmiddagen ägnas i Romme. Har årskort där så försöker få ett par timmars brädåkning i veckan... Kan tipsas om man bara vill få en helg i Borlänge helt enkelt.

over and out,

Viktoria
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet