Stöd Ukraina

Thules blogg

Söndag 5 April 2009 - Melbourne

Sightseeing och f;rsta samtalet hem

I morse fick jag 'ntligen mobilen att funka.. Det var j'ttekr[nglit att aktivera den; men var tvungen att ha passnummer, en fast adress och en massa andra uppgifter, men tillslut fick jag hj'lp av st'daren tidigt i morse. S[ jag ringer hem till vanns'tter och mamma svarar. Och jag blev s[ glad och l'ttad att jag b;rjade storgr[ta i telefonen som den drama queen jag 'r.. :) Det var helt underbart att prata med alla, mamma pappa och minsta lillebror. Heml'ngtan k'ndes mycket l'ttare efter det..
MEn det 'r helt sjukt hur billigt det var med kontantkortet, sj'lva simkortet kostade ca 20kr och sen n'r jag fyllde p[ det med typ 200 kronor fick jag totalt 750kr att ringa f;r. Tydligen 'r det j'ttestor konkurrans mellan telefonbolagen h'r s[ det 'r j'ttel[ga priser.. Kostar ca 10kr/min att ringa hem och sms typ 1.50 styck s[ det ;r helt okej..
Jag och den tyska tjejen [kte in till stan idag och [kte f;rst p[ en sightseeingbuss runt stan fylld med koreaner och tyskar. Ett av stoppen var vid en j'ttej'ttestor marknad som hade allt m;jligt men mest souvenirprylar. Eftersom v''dret har varit skitd[ligt de tv[ senaste dagarna och eftersom mina f;tter inte klarar av fler skavs[r s k;pte jag ett par riktiga sneakers som man faktiskt kan g l'ngre str'ckor i. K;pte dem av en kille p[ typ 13 bast som var en s[n j'kla bra f;rs'ljare och s[ himla charmig.. F;rst t'nkte jag inte k;pa dem men han prutade ner dem till 100kr och det skulle vara l;jligt att inte k;pa dem..
Sen vidare mot bothanic gardens. Tyv'rr b;rjade det ;sregna s[ vi best'mde oss f;r att hoppa ;ver det.. Vi tog en j'ttel[ng runda p[ stan till fots, tror vi gick s'kert i tre timmar..
Nu 'r vi tillbaka vid hostellet och ska g[ och handla lite kv'llsmat och sen m[ste jag b;rja planera lite trippar hit och dit. Vill verkligen se Ayers rock men det 'r tre dagars busstur fr[n Melbourne s[ vi f[r se hur det blir.. Tasmanien st[r iallafall fortfarande h;gt upp p[ listan..
Men puss p[ er och ta hand om er!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Mrs_mac säger:
Hej kära du!!
Vad ruligt att läsa om vad du har för dig där borta på andra sidan jorden =)

Här hemma är allt som vanligt, förutom att jag ska gå och tränu nu snart, och det hör ju inte till vanligheten =)

Kul att det är så billigt där, du får köpa en stooor resväska och fylla med snygga kläder innan du åker hem!!

Vi längtar efter dig och tänker på dig hela tiden!!
Ha det bra och ta det lugnt!!

Har du druckit nåt vin än förresten? =)

Stora pussar och kramar
Postat 2009-04-06 16:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lite sm[tt stressad
15 år sedan
P[ jakt efter solen
15 år sedan
Sightseeing och f;rsta samtalet hem
15 år sedan
F;rsta morgonen
15 år sedan
London typ
15 år sedan