Stöd Ukraina

Cingelssons blogg

Tisdag 2 Januari 2007

Shopping, champagne middag och strandfest!

Nyårsdagen gick vi upp sent och efter en lätt brunch så började vi strosa längst stranden på en ”gata” av sand. På ena sidan är havet och den andra kantas av hotell, restauranger, barer och affärer. Efter ett en stund hade vi nått utomhus shoppingen på D´Mall och i en av affärerna hittade jag större väskor från Gucci, Burberry, Louise Vitton etc och alla vi tjejer började slita och dra i dem :-) Efter en del prutande, letande efter flera och ytterligare prutning hade Johanna, Åsa & jag köpt varsin!
Undertiden hittade Martin sin favorit restaurang; Bite Club med öns godaste burgare!

Den andra dagen regnade det lite och efter en tripp till D´Mall och lite mer shopping tog jag tillfället i akt klippte mig för 60kr! Är man utanför Boracay ligger det dock bara på 7kr…..Åsa körde en snabb klippning i Cebu för det.
Martin & Marcus gick och kollade Bulabong beach som ska ha bra kitesurfing men det dåliga vädret och avsaknad av vindar gjorde att den var i det närmsta tom.
När vi träffade alla igen bar det av till Diniwid Beach då vi fått tips om en högt belägen restaurang med fantastisk utsikt och underbar mat. Stället heter Nami och jag rekommenderar det starkt! Vi satte oss ner på en enda lång rad för att njuta av utsikten och strax bars det ut champagne! Vilken service, vilken mat och vilken champagne!! Efter huvudrätt, efterrätt och solnedgång var det dags för ett litet kvällsdopp. Jag hade knappt doppat mig när Åsa utmanade mig på vattenbrottning (när man sitter på ngns axlar och skall putta ner motståndaren) Bäst av tre och jag vann!!!!

Resten av tiden på Boracay spenderades på White Beach – det var strandfest med bonfire, sandbrottning ( Åsa slog mig och jag hade sand i öronen i flera dagar…) nattbad, island hopping och mysiga solnedgångar!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet