Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Måndag 29 November 2004 - Kruger National Park Area

SAFARI!!

Akte pa safari med nagra killar som bodde & jobbade pa Swaziland backpacker. Hade himla skoj!!! Bodde i en lodge mitt i marloth parken dar det vandrade vilda djur,....

Var dar 3 natter & 4 dagar....akte pa safari natt som dag...himla spannande!Sov utomhus pa balkongen & horde en massa djur roma vid gryningen,..+ att det va en massa mygg!!!!! grrrr...
Men bast var anda Kruger parken dar vi sag allt fran giraffer, elefanter, impalas, zebror, apor, flodhast m.m....

Efter kruger akte jag till Johannesburg, som ar en riktigt laskigt stor stad! Har mer invanare an HELA sverige!!!!! Inte sa konstigt att det hander sa mycket dar da kanske.... men kom dit pa kvallen & akte pa em dagen efter sa hann inte gora sa mycket dar. Gick & shopade lite med en tysk kille som bodde pa samma hostel (Shoestring airport lodge), hann som jobbade pa hostelet var jatteschysst & skjutsade oss overallt! Jag kopte den efterlangtade CD:n som vi hade lyssnat pa safarit hela tiden sa var ju tvungen att kopa den...& lite annat smatt & gott!!!! Sen var det dax att aka till flygplatsen,.....vilket var blandade kanslor!! Har haft sa himla kul har i Sydafrika & Swaziland,..lite trakigt har ju hant oxa men MEST roligt!!!!!! Men ser anda fram emot att komma till Australien, ett lite mer civiliserat land!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan
Laos,Vietnam
16 år sedan