Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Torsdag 13 Februari 2003 - Kambodja

Kambodja

Efter manga om & men bestamde jag mig for att aka till Kambodja oxa. Asa akte till Thailand & stranderna & gottade sig innan hon ska hem! :) Kambodja ingick ju inte i planeringen egentligen men det lockade nar jag horde att sa manga pratade sa gott om landet & Angkor (templena) sa da kunde jag ju bara inte missa det...for man vet ju aldrig om man kommer tebax till denna delen av varlden igen!! Sa lika bra att passa pa...& glad ar jag for det..har haft det hur bra som helst....forutom pa nan viss bussresa!!!!!!! Som var det varsta jag vart med om...vagarna mella Siemn Reap & Thailand gransen ar ju inte dem basta men fram kom man ju iallafall...efter 10 timmar var man i Bangkok.

Akte ju fran Saigon(Vietnam) med buss till Phnom Penh(Kambodja) Vilket gick bra tills man kom over gransen i Kambodja...da marktes det att man var dar pga vagarna!! Ja nu e vi i Kambodja da ja!!!!
Hittade mig latt ett gesthouse bland alla andra backpackers....bodde pa gesthouse nr7..ett litet rum med toa for 2US$. Mysigt stalle runt omkring med en massa gesthouse...vissa visade film & hade biljardbord.

Tog mig en bussresa till Kambodjas sydkust Sihanoukville...3US$ & vagarna var hur bra som helst (USA har projsat) Istan var det inte mycket att gora men skont att komma till stranden....som var jattefin med vit finkornig sand & gront vatten. Akte aven till "Ream National park" & kollade lite...tog en bat tur ut till en o dar det inte var en kotte mer an vi som akte med pa baten.

Akte sen efter 2 natter tebax till Phnom Penh for att nasta dag ta bussen till Siem Reap.....3US$ och ibland var vagarna urdaliga men fram kom man ju till slut. Siem Reap var en lite harlig stad! Hittade ratt snabbt en moppechaffis som skulle kora runt med mig vid Angkor Wat. Kopte en endagsbiljett for 20US$ och chaffisen 6US$ Var verkligen fina tempel att kolla runt pa & manga e dem sa det tar ju sin lilla tid...var uppe & kollade pa soluppgangen vid Angkor Wat....himla fint!! Kollade aven pa solnedgangen over Angkor pa berget Phnom Bakheng.

Sa nu ar man i Thailand igen & imorrn bar det av till Koh Samet. Ska traffa Asa dar pa lordag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan
Kambodja
16 år sedan
Laos,Vietnam
16 år sedan