Stöd Ukraina

Myrrans blogg

Söndag 30 Augusti 2009

Så händer det som inte får hända!!!!!

Jaha min första sommar som pensonär, då jag skulle få så mycket tid till att fotografera och dokumentera
hela juli och augusti med bilder från en fantastisk sommar. Så händer det som bara inte får hända. Mitt
underbara barnbarn Olivia vill låna kameran av mormor (hade glömt sin egen digitalkamera hemma) för hon skulle iväg på en seglingsutflykt med sin storebror och tjej och ville dokumentera det hon gjorde.

Sagt och gjort, snäll som man är lånar jag ut min Canon efter en ganska noggrann instruktion om hur hon ska göra för att bilderna ska bli skapliga. Väl hemkommen från seglatsen kommer en mycket ledsen tjej till
mormor och säger "förlåt men alla bilderna i kameran bara försvann. Jag vet inte vad som hände men jag
skulle radera en bild på mig själv som jag inte tyckte var något snygg och då försvann bara alla bilderna. Vet inte vad jag tryckte på för knapp"!!! VAD SÄGER MAN? Tråkigt såklart för såväl henne som för mig, så där rök alla mina 185 bilder jag mödosamt tagit från 2 härliga sommarmånader till sjöss, uppe i fjällen. i naturen och hos vänner och bekanta. Hade ännu inte hunnit ladda ned dem i datorn, så INGENTING av detta finns nu kvar.

Det är bara att ta nya tag och istället får jag nu njuta av alla era fina sommarbilder.

Ha en trevlig sensommar!
Maggan
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet