Stöd Ukraina

Teresitas blogg

Lördag 30 Augusti 2008 - Oatman
Resealbum: Roadtrip 2008

Route 66 - Arizona

Natten har vi spenderat i Needels, en somnig hala med endast snabbmatsstallen.
Vagen ar fantastisk. Det ar hissnande vyer och slingriga vagar som tar oss upp genom bergen. Vi passerar mindre byar och aterigen ett flertal trailers, ostrategiskt placerade mitt ute i ingenstans.

Efter en timme kommer vi till Oatman. Jag vet ej om det ar en stad eller by eller bara ett bizzart turistjippo. I varje fall ar det en samling Cowboys som bor mellan saloonen, the town hall och olika souvenirbutiker. Ett 20-tal asnor spatserar genom gatorna, forvildade men givetvis glada over almosor i form av morotter fran forbipasserande turister. Nar vi satter oss i en bar for att dricka nagot (och pa sa vis fa tillgang till barens WC) undrar mannen i baren om vi kommer fran Texas. Nej, Sweden menar vi, och han undrar om det ligger i trakterna kring Pensylvania!? Trots att termometern visar pa ca 25 grader ar det mulet och regn i luften. Men vindarna ar varma.Mannen i baren kommenterar dagens kalla vader med att saga "Johnny, The Cowboy is wearing his jacket today"!

Vagen forsatter upp genom bergen. Manga retro mackar passerar vi utmed vagen, och manga trevliga samtal blir det. Vi kor tills vi nar Flaggstaf, en fantastiskt mysig stad som vi nog garna hade stannat langre i. Det enda som visade sig vara ett problem var att det helt plotsligt var Labor Day, nagot som helt gatt oss forbi. Priserna skot i hojden och var budget har ej gatt enlig planerna.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Oatman verkar vara ett väldigt udda ställe.. Skoj med sådana.. :-) Jag hoppas också bila runt i USA ngn gång i framtiden och då ska jag försöka komma ihåg att hitta dit.. :-) Kul att läsa er underhållande resberättelse!
Postat 2009-04-07 10:04  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Barnmat i USA
13 år sedan
I love LA
13 år sedan
Oktoberfest
13 år sedan
Orange County
13 år sedan
Tombestone
13 år sedan