Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Tisdag 1 Januari 2013 - Sverige

Resfeber

Nu bär det snart av mot Indien, och först ut är Delhi :-)

Har läst en hel del i trådarna här på forumet , och måste erkänna att jag faktiskt är aningen nervös för skicket på tåg mm. Får sådana där hemska tankar om man skulle bli magdålig (som det varnas mycket för) på en tågresa på flera timmar, med endast "hål i backen" på toaletterna, kackelackor och råttor...urs vad hemsk. Men men, hur illa kan det vara. Det blir väl som det blir. Jag är alltid noga med handdesinfektion och hygien, och man får väl göra det bästa av situationen. Antar att det är vanlig resfeber som nu börjar slå in eftersom jag åker om tre dagar. Men jag har ju alltid klarat mig förr :-) Känns ändå magiskat att få åka till Mahardojornas och tigrarnas land, och jag skulle inte missa det för allt i världen :-)

Har uppdaterat packningen med lite nya pocketböcker, som skall utspela sig i Inden.
1. "Den sjätte gudinann" av Karin Alfredsoon
2. "Kärlekens olika villkor" av Farahad Zama
3. "Bort, bort" av Anjum Hasan
4. "Delhis vackraste händer" av Mikael Bergstrand
(Letade efter "Are you experienced/En tripp till Indien" men den var slutsåld..)

Pocketböcker är underbart när man reser, och är perfekt vid eventuella flygförseningar och annat. Och jag tycker det är roligt att läsa böcker som utspelar sig i landet dit man skall åka. Så väger de lite också, och är relativt billiga så man kan ge bort dem till någon annan eller byta ut dem mot något annat. Då får man ju nya böcker hela resan, så kan man ge bort dem sen i slutet så man slipper släpa med dem hem.Eftersom ficklampa är av vikt att ha med sig till Indien så jag har uppdaterat min "rese-bok-lampa" som hade gett upp :-)

Har också sett en del filmer som utspelar sig i Indien som t.ex "Outsorced" mm och lite allmänna backpackerfilmer för att få lite feeling. Nu har nedräkningen börjat :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger till Ziesta:
Ja, Shantaram är väl nästan tusen sidor? Har inte läst den, men skulle gärna vilja. Kanske får bli när jag kommer hem. Kanske har jag då också förälskat mig i Mumbai :-)
Postat 2013-01-03 15:06  Anmäl
Ziesta säger:
Tack för de indiska boktipsen! De måste jag ju kolla in! :-) Jag håller just nu på att läsa Shantaram.. men jag tycker att den är lite väl tjock för att ens ta med sig på spårvagnen.. så att ta med den på resa är inte att tänka på..
Postat 2013-01-03 10:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet