Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 31 Juli 2019 - Riga

Regntunga skyar.

Regnet som skulle komma i förrgår dök upp dagen efter istället. Då gjorde det ingenting eftersom jag satt på bussen upp till Riga. Värre är att det sedan bara fortsatt. Det öser inte ned, men strilar ned så där så att allt blir grått och lite halvtrist. Har trots det tagit mig en promenad ned på stan för att spana in den gamla stadsdelen. Den är naturligtvis inte lika stor som den i Vilnius, men kanske lite mer kompakt istället. Finns även här gott om restauranger, pubar och barer. Regnet gjorde ändå att jag inte ägnade gamla stan så lång tid idag, får knalla ned i morgon igen.

Jag har fått tag i färjebiljett från Tallin till Sverige. Det blev måndag kväll, vilket innebär att jag släpper mitt besök på Dagö. Kan åka dit en annan gång. Så nu stannar jag här till fredag och sedan Tallin fram till avfärd mot Stockholm. Sedan kan det nog bli ett stopp i storstan också innan hemfärd på onsdag.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Kerstinboqvist:
Tack....... och ett grattis på förhand.

Hehe, nja så länge jag körde motorcykel så var det lugnt. Men vid vilopauserna och efteråt så har det slunkit i några. Hur många? Omöjlig fråga ;-))
Postat 2019-07-31 17:02  Anmäl
Välkommen hem till Sverige på min födelsedag!!!
Vi undrar hur många öl du druckit totalt på resan.. ;)
Hälsningar Björn och Kerstin
Postat 2019-07-31 16:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan