Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 29 Juli 2019 - Palanga

Uppfriskande dopp!

Det regn som yr.no hade hotat med i sin prognos över dagen dök aldrig upp. Så jag kunde i lugn och ro få mig några timmar av sol och ett par snabba dopp i Östersjön. Ju närmare hem man kommer ju kallare blir vattnet! Men det visste jag om sedan tidigare och efter ett tag i blötan så blir man ganska snabbt van. Det här med att bara ligga och flyta njutandes , som man ägnar sig åt nere i indiska farvatten blir det dock inget av här. Men biran efteråt smakar lika bra;-))

I morgon tragglar jag vidare till Riga för ett par dagar. Den gamla Hansa (och svenska) staden kan absolut vara värt ett besök.

Sedan inser jag att jag nästan är i mål med min resa. Jag vill gärna ut på Dagö några dagar och kolla in den gamla svenskön och sedan är det bara Tallin kvar innan en båtfärd över till Svedala.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Det är långt från Riga till Liepaja. Hade det varit Änglarna eller Chelsea hade saken kommit i ett annat läge.
Postat 2019-07-30 16:48  Anmäl
Postis19 säger:
Mors
Jag har ju sagt att yr.se inte är att lita på, tacka vet jag klart.se;

Ett tips, när du är i Lettland passa på att se FK Liepaja- IFK Norrköping, spelas på torsdag. Fritt inträde för IFK supportrar.
Postat 2019-07-30 10:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan