Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Lördag 27 Maj 2006 - Aten

Redan de gamla grekerna..

Ohoj! Har kommer en halsning fran ett valdigt varmt Aten. Tyvarr har Thane akt pa min forkylning sa han stannade 'hemma' i taltet idag.. typiskt precis nar min holl pa att ge mig sig..

jag har gatt runt med tva tjejer i gruppen och tittat pa Atens stora turistattraktion Akropolis. Fascinerande! Om anda stenarna kunde tala.. Tydligen var det diskussion om huruvida gudinnan Athena eller guden Poseidon skulle bli stadens skyddsgud.. men sa tog ju Goteborg Poseidon sa det fick bli Athena... *ler* Akropolis ligger hogt uppe pa en kulle med utsikt over ett stort Aten. Bor 5 miljoner manniskor har. Vi at lunch i Atens marknadskvarter Plaka, fyllt pitabrod. Har sett den gamla OSarenan dar det forsta OS halldes 1896.. Changing av guards vid parlament house.. Tva soldater ikladda stora skor som liknande traskor med stora tofsar.. sag himla lustigt ut....

Annars ar val Atens som stader ar mest.. Inte lika risk for ran som i ROm antar jag.. (for dar varnade Candice oss sakert 17 ggr.. 'Kick the kids and drop the babies'.. tydligen anvander de latsas-babies som de kastar till folk for att de ska tappa sina vardesaker.. men det var ju som sagt Rom..)

Har kommer lite bilder ifran seglingen m.m... An sa lange verkar den nya kameran fungera ok..

Next stop; Meteora, Kavalla och sedan Istanbul...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet