Stöd Ukraina

Skydiveemmas blogg

Fredag 12 Oktober 2007

Praktik hos Reseguiden.se; Skön stämning, goa medarbetare och spännande projekt!

Fredag förmiddag. Veckan här i Göteborg har gått fort. Jag har haft min första praktikvecka av två hos Reseguiden.se. Jag studerar till vildmarksguide i Åre och är färdig i mitten av november. Då ska jag till Kenya och jobbar som rundreseguide. Men innan dess har jag några delar kvar att slutföra i utbildningen. Bland annat denna sista praktikperiod. Enligt skolans bestämmelser innebär denna praktiktid i min utbildning att jag ska produktutveckla något, det kan vara en kanottur, en destination eller som jag valt, hjälpa till i skapadet av Sveriges bästa Resemagasin. Mitt arbete påbörjades i måndags, ihop med mina handledare Anthony och Rikard bestämde vi att mitt projekt är att genomföra en läsarundersökning. Frågorna skrev jag ihop och fick hjälp av Anthony att skapa en enkät som skickades ut till slumpmässigt utvalda medlemmar via email.
Genom enkäten ska vi försöka luska ut exakt vad Reseguiden.se magasinets läsare vill se mer av i tidningen, vad som är intressant att läsa om och vad som efterfrågas i övrigt. Det är verkligen roligt nu när svaren börjar rulla in, hittills har jag fått svar från en tredjedel av de tillfrågade!