Stöd Ukraina

Skydiveemmas blogg

Lördag 3 Oktober 2009

Sydafrika

Hello Africa!
Snart bär det av, jag har fått anställning som guide/färdledare i Sydafrika under vintern. Om mindre än en månad byter jag frostskador mot solbränna. Än så länge är det fortfarande svårt att greppa att jag ska iväg, under nästan ett halvår blir Sydafrika mitt hem. Tuffast inför denna resa är att skiljas från kärleken ett tag, men jag har bra stöd av honom, han vet att jag måste gå min väg för att vara lycklig.

Mitt jobb kommer innebära en del fysisk aktivitet såsom cykling och promenader med gästerna, det känns jättebra, har ju använt cykeln (mormors gamla monark) till och från jobbet, lagom runda på 12 km varje dag. Känns skönt att upprätthålla den vardagsmotionen.

Ska bli roligt att uppleva ett nytt land, och lära känna landet, olika människoöden och jag hoppas på fantastiska möten. Uppdatering kommer nog framöver, och bilder framförallt.
Dela med andra:    

Kommentarer
Amandan91 säger:
Hej! Hur fick du det jobbet? Jag är också intresserad av att vara safariguide, men vet inte riktigt hur man ska gå till väga. Har du några tips så blir jag jätteglad! :)
Mvh Amanda
Postat 2011-05-08 01:38  Anmäl
Johanna_84 säger:
hej! jag bara undrar hur det har varit efter din utbildning, vildmarksguide? Jag funderar på att läsa den i Åre.. den e ju 2 årig universitetsutbildning nu. Är det lätt att få jobb? mvh/Johanna
Postat 2009-10-05 21:42  Anmäl
Mjorumm säger:
Så spännande för dig och så fint att din käresta förstår att du behöver gå din väg.Blev alldeles varm när jag läste det,det må vara kärlek det

All lycka önskar jag dig inför ditt nya jobb
Postat 2009-10-03 19:01  Anmäl
Desires säger:
Vad roligt! Men kan förstå att det är tufft att lämna kärleken ett halvår...
Vår dotter åkte till Australien för att plugga men just då hade hon ingen kärlek hemma som tur var, men det var tufft för oss som föräldrar också (o även för henne har vi förstått). Vi har rest en del och tycker Sydafrika är ett av de mest fantastiska resmålen vi upplevt! Upplevde det som väldigt vackert , bergigt, otroligt spännande att få se vilda djur på nära håll, billigt, positiva människomöten - men allt detta vet du säkert redan. Tror att du kommer att få väldigt positva upplevelser av detta land! Lycka till som guide/färdledare! Ser fram emot att få läsa dina upplevelser av detta fina land!
Postat 2009-10-03 18:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skrynkelfria pingviner
14 år sedan
Superwoman! 5 dagar till avresa mot Kapstaden
14 år sedan
Koll eller inte?
14 år sedan
Sydafrika
14 år sedan
Tillbaka från Sarek.
14 år sedan