Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Lördag 13 Mars 2010 - Bangkok

Pattaya och Siam Bayview Hotel

Vaknar vid 7 /tiden och ar fortfarande trotta och svettiga efter gardagen...In i duschen...det blev en kalldusch kan man saga...inget varmvatten men det var bara att kora pa...haret stod at alla hall och svettig och trotta sedan i gar.

Frukost i den stora matsalen...vilken frukost det var. Visste inte vad man skulle valja...tokmycket av allt. Bestallde scramble eggs och den var nog gjort pa minst 4 agg sa gissa om man blev matt. Massor av gott brod...morkt som man inte sett pa hela tiden och massor av mat i alla karotter...

Lite molnigt idag sa vi bestammer att inte ligga vid poolen direkt. Gar en svang pa stan...gar till var kontakt Lasse pa Globetrotter travel och restaurang... och fixar taxi tills imorgon. Han ar billigaste i stan 1.300 thb istallet for 1.800. Klappat och klart...Nu ar inget oppet direkt av affarer sa vi tar en grisbil till Tesco Lotus. Handlar lite skjortor till Th...nagra blusar, trojor, lappstift...allt for 200 kr.

Nu aker till Central Festival och kakar lunch. Jattegod pasta och pepsi for 20 kr. Billigt.

Strosar hemat med pasarna och vilar en timme och laser. Det ar verkligen tokhett ute. Ca 35-36 i skuggan..ar HOT. Fikar pa rummet med islatte och gar ut en svang igen. Fatt lite mstorlekar av Masse och Rudde...fa se vad vi kan hitta. Inte helt enkelt. Fick tom kostymmatten av Rudde sa vi bestallde en hel svid till imorgon ...nej da jag bara skojar...riktigt sa avancerat blir det inte. Antingen ar det fel storlek eller fel farg. De tycks inte forsta att det inte bara hanger pa storleken...utan man vill det skall vara snyggt ocksa. Tittar men pa en grej och sager storleken kommer det fram ngt helt annat.

Kopte mig en kofta...eller rattare sagt...traningsoverallsjacka Adidas...? for 60 kr. Nu ar jag ocksa med i Lady Pink Club...de ni Kicki och Agneta!! Har slangt alla varma klader i Hanoi utom min nya jacka forstass... da de var gamla och skitiga och inte frascha alls.

Letar lite smasaker men inte helt latt heller...men nu ar vi trotta och svettiga sa hem och stalla oss i duschen igen...VARMT VATTEN...jo ja tackar...har galler det att gotta sig. Gar val pa solenergi...sa inte mkt sol pa natten...

Nu ser rummet ut som ett slagfalt...men i morgon skall allt ner i vaskorna...sa det far ga hur det vill.

I allafall har vi haft en fantastisk resa...om ni nu trodde ngt annat...mkt att smalta som sagt...vi har massor av bilder...1000 till som ni inte sett samt 2 langfilmer film tror jag...som Th filmat.

Sist men inte minst skickar vi en varm tanke till var van Anne-Lee. Fick mail i em att hennes kara svardotter Anna stilla insomnat i cancer i morse 37 ar gammal. Tragiskt...Henriks fru Anna...de gifte sig i december (Anne-Lee och Gorans son) och lilla Tilda 2 ar...har mist sin mamma.

Det ar det tredje dodsbudet jag fatt pa semestern i ar...forst min kusin i Vasteras, min faster Evy i Hedemora och nu Anna som jag inte kanner personligen men eftersom man har barn i samma alder blir man mkt berord.

Det var nog allt for idag. Lite bilder kommer senare...klarar ej att sitta bland mosqitos och skriva...klammer lite snabbt in bilderna bara.

Ha en trevlig lordagskvall onskar A & Th
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan