Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Fredag 15 Juli 2011 - Patong
Resealbum: ASIEN 2011

Patong

Kom till Thailand och Patong Beach mandagkvall eter en lang dag i buss. Startade 8.00 i Lankawi och tog farja till Satun i Thailand. Batresan tog ca en 1 h och biljetten till Phuket kostade ca 220 kr. Bussresan tog ca 8,5 h.

Har ar vadret daligt...va pa stranden igar nar himlen oppnade sig totalt..Blev inte sa lange beroende pa vadret.

Strulade ocksa lite eftersom jag bokat biljett till Filippinerna fran Bangkok 28:e och fick bara visum till 27:e. Man far bara 15 dagars visum om man anlander via bat eller buss. Gick till Immigrationsbyran for att kolla hur det lag till men han lugnade mig o sa att det inte var nagon fara. Ev maste jag betala 500 bath men han sa att det ar inte alltid man behover betala.

Va tva ar sedan jag va har sist och det har hant mycket har...det byggs for fullt nya hus och stallen...Ar ocksa mer turister an vad det brukat vara den har tiden. Stranden var alldeles full med folk, vilket det inte varit.

Idag vaknade jag med feber sa man har proppat isig ipren sa man ar hyfsat ok. Idag ar det mesta stangt eftersom de ar nagon sorts helgdag nar de firar Buddha.

Blir har ett tag nu men ska gora ett besok pa Phi Phi Island nagra dagar ocksa..ev blir det Koh Samuie ocksa innan man beger sig upp till Bangkok.

Ha det gott darhemma
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    11 år sedan
    Nha Trang
    11 år sedan
    Battur
    11 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    11 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    11 år sedan