Stöd Ukraina

Carlos blogg

Tisdag 12 Februari 2008
Resealbum: Madeira 2008

PÅ väg mot Madeira DAG 1

Vi lastar in resväskorna i bilen och kör mot Landvetter flygplats denna mörka kalla Februari morgon. Tanken på att vi samma dag kommer att vistas i sommarvärme känns bra,

incheckningen går bra och vi sitter och tar en liten fika. Jag tar en sväng inom Tax -free. och köper en stor påse Turkisk peppar som är sååå gott.
sen blir det en pike`tröja som kan vara bra att ha. När jag ska betala vid kassan visar det sig att priset på de varor jag inhandlat blev dyrare än vad som stod på prislapparna. summa sumarium är att det både kan bli billigt eller dyrt på tax-free beroende på din rese destination. kan vara bra att veta.

När vi väntar på transferbussen ökar snitt åldern på våra medpassagerare från 50 till 60+. Förstår nu varför Madeira kallas Pensionärernas ö.

Då vi stiger ombord på planet finner vi våra platser framme vid toalettena. Extra ben utrymme vad bra tänker vi. Planet lyfter och mellanlandar i Malmö för fler ressugna. Karbin personalen kommer ut och serverar glatt drycker till de törstande resenärerna. och de är inga som " spottar i Glasen här inte"
Resultatet av förtäringen låter sig inte dröjas. tanken på att kunna få sova lite under den 5,5 timmar långa resan, försvinner snabbt under tiden Toalett kön vara växer och växer.

När vi närmar oss Funchal Flygplats får jag syn på Landnings banan. Den känns väldigt kort . Jag tröstas snabbt att den faktiskt har förlängds under åren.

När kommer ut från flygplatsen hälsar värme och sol oss. Jäklar vad skönt !
Då vårt boende var ospecificerad så visste vi inte hur hotellet skulle se ut. vi bestämde oss att inte hoppas på för mycket.

Vi instalerar oss på Hotell " Estelicia" som Faktisk var helt ok. Där efter gick jag en promenad ut i värmen och rekade Restauranger , Butiker etc.

Framåt kvällen tar vi en promenad ner till Funchal och sveper lätt över dess centrrum. vi avslutar kvällen med ett restaurangbesök där vi provar Espada . Espadan är en fisk som verkligen har utseendet mot sig, tack och lov så smakar den betydligt bättre än vad den ser ut. Nöjda och en smula trötta efter den långa dagen beger vi oss mot hotellet i ett stilla regn.

Redigera | Tipsa en vän
Senaste inläggen
PÅ väg
Madeira på väg !

Skapa nytt inlägg
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Madeira Dag 7 Hemresa
16 år sedan
Maderia Dag 5
16 år sedan
Madeira Dag 4
16 år sedan
Dykning Runt Kullaberg
16 år sedan
Madeira Dag 3
16 år sedan