Stöd Ukraina

Carlos blogg

Tisdag 19 Februari 2008 - Madeira
Resealbum: Madeira 2008

Madeira Dag 7 Hemresa

Vaknar och ser ett strålande fint väder utanför vårt hotellfönster. Jag tänker i mitt stilla sinne att det kunde man ju ge sig själva ....på. stiger upp och går igenom rummet så att allt är med. Då dagen kommer att bli lång så äter vi frukost på Hotellet. 50 kr kostar det, vi sätter oss utanför hotellet och insuper den sköna solen.

Effter en stund bli vi upphämtad av en liten mini buss som kör oss till flygplatsen. visst vemod känns på vägen dit, Vi har ju faktisk haft det ganska trevlig på den här ön. När vi anländer checkar vi in ganska omgående och beger oss mot vänthallen. Det blir en tur inom Tax-free som faktiskt lönade sig denna gång. Kön till transfer bussen börja fyllas på men vi sitter lungt kvar. Ut ur högtalaran medelas det att vår avgång blir försenad, vi sitter kvar.

Vi lyffter från Maderia och tackar för denna gång. kanske på återseende ? Vi glädjs iallafall att vi fått bättre stolar som inte är så nära toaletten, så det blir lite sömn på väg hem. Väl hemma i sverige hälsar Februari oss med blåst och regn. brr tänker jag och hämtar ut bilen som stått på långtidsparkering.

500 kr fattigare i parkerings avgift kör vi hem mot skåne i Februari Natten.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mlj säger:
Hej Carlos!
Vilken otur du hade med vädret. Jag åkte ner den 26/2 och då sa guiden att de haft 26 grader hela veckan före. Jag hade också härligt väder, något regn såg jag inte till. Tropical garden var nog ett bland mina bästa minnen därifrån, synd du inte gick dit. Jag tog vanliga bussen tor, tror det kostade 2 eur enkel. Intrycket av Madeira var annars att det var otroligt rent. Skönt att slippa tjatiga försäljare som är vanliga på andra resmål.
Hälsningar mlj
Postat 2008-04-06 13:04  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Madeira Dag 7 Hemresa
16 år sedan
Maderia Dag 5
16 år sedan
Madeira Dag 4
16 år sedan
Dykning Runt Kullaberg
16 år sedan
Madeira Dag 3
16 år sedan