Stöd Ukraina

Lenils blogg

Onsdag 11 Juli 2012 - Kroatien
Resealbum: Kroatien (igen)!

På väg igen

Klockspelet var dessvärre ingen engångsföreteelse så jag vaknar klockan sex igen och det känns helt rätt med två nätter här. Vi har bestämt oss för att återse Vodice igen och den här gången tar vi in på hotell Punta som ligger på den norra sidan av staden. Vi får ett rum på nionde våningen med havsutsikt och morgonrockar, wow!
Mycket är sig likt sen förra gången vi var här, 2006, samma restauranger och samma personal och helt plötsligt tycker jag om känslan av att känna igen mig ännu en gång. Jag som tycker det är så töntigt att åka till samma ställe om och om igen känner att, hm jag kan absolut åka till Vodice igen men även till Novigrad och Rovinj på Istrien! Töntigt eller inte så är snorklingen mycket bra här, botten är varierande och det vimlar av fiskar men även av sjöborrar! En sjöborre lyckas tränga sig igenom badskon så vi får köpa en nagelsax för att pilla bort den. Efter alla år i Kroatien har jag lyckats få in en sjöborretagg i foten för första gången. Tyvärr var det inte den sista för de närmaste dagarna pillade vi bort taggar stup i kvarten! Ingen eftermiddagsvila idag, man måste ju så klart sitta på balkongen i sin morgonrock innan man fixar till sig och cyklar in till en av de gamla favoritrestaurangerna, Arausa där vi äter fantastisk god marulkfilé med räksås och till det en flaska kroatiskt vin med namnet Zlatan, vilket känns passande!
Efter shopping och folkvimmel ger vi oss tillbaka till balkongen, i mörkret är utsikten helt annorlunda men fortfarande helt fantastisk.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
40 veckor sedan
Podstrana
40 veckor sedan
Norrut
40 veckor sedan
Baddag
40 veckor sedan
Utflykt
40 veckor sedan