Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Tisdag 24 Februari 2004 - Sydney

Pa Sydneys gator utan karta..

Varst vad effektiv jag ar pa resdagboken.. Sitter aterigen pa work & travel kontoret.. Verkar som om man kommer hanga har ratt sa mycket.. Lite deja vu arbetsformedlingen hemifran.. Men det ar ju lite mer spannande har! Det fina vadret har dock gatt och gomt sig.. Nu ar har mulet och "kallt" (typ jeans o t-shirt vader). Trist. Blir nog inget mer bad innan NZ.

Sa hur ar Sydney som stad da, kanske ni undrar? Lite svar att greppa men det kanns faktiskt som om jag hittar ratt bra redan! Hittade atminstone hit till kontoret utan karta.. Sa jag antar att man borjar kanna sig ratt hemma. (visserligen ar det i princip bara att folja en gata hela vagen.. men anda) Kontoret ligger nara Darling Harbour dar det ar himla mysigt! Kopte med mat och satt dar och at och kollade pa folk igar. Innan jag gick tillbaks till vandrarhemmet och la mig att vila klockan 17! Tar visst pa krafterna det har.. seg jetleg. Blev en kort somn for folk kom och gick hela tiden.. Hade fatt tva nya rumskompisar; en engelsk kille och en tysk tjej. Hon tipsade om en trevlig wwoof-farm utanfor Melbourne dar man bor i ett gammalt fangelse.

Man borjar vanja sig vid vandrarhemslivet. Lite som att campa... vad det galler kok och badrum... fast egen husvagn hade ju inte varit fel! Mamma & Pappa: Kan ni inte kopa tillbaka den och skicka hit? ;-)

I morse var jag uppe ratt tidigt och packade ryggsacken. Konstigt nog kandes den annu tyngre an nar jag akte hemifran.. Vandrade ivag genom stan till det nya vandrarhemmet. Rena bergsbestigningen med 15+ kilo pa ryggen. Sag helt ok ut med TV och kyl pa rummet. Hoppas de visar Vanner! :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet