Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Måndag 23 Februari 2004 - Sydney

Pa egna ben..

Sa var de fyra natterna pa vandrarhemmet Wakeup slut och alltfler i den svenska gruppen har flyttat och rest ivag.. Kanns tomt! Sa nu inser man vad ensamresandet innebar...

Wakeup har ju blivit lite av ett hem nu, sa jag har bokat tva extra natter.. men imorgon klockan 10 blir det till att packa vaskan och bege sig darifran. Var runt och letade upp ett annat billigare vandrarhem igar. Sa nu har jag de kommande tre natterna fixade. Ska bo pa Aussie Backpackers (tror jag det hette) med en annan svensk ifran gruppen, 17$ natten. Sa helt ensam ar jag inte annu.. :-)

Igar efter vandrarhemsletandet gick jag, Camilla och Andreas runt lite pa stan. Tog en tur med Monorail runtom i staden.. Lite futuristiskt uppe i luften.. Sedan var vi pa en gratiskonsert med didgeridoo och fina bilder fran outbacken.. Haftigt! At thai-mat pa ett food court i Chinatown.

Pa kvallen hade work & travel ordnat bbq.. vilket ju lat himla trevligt... men drommarna om att bli hamtade i buss och aka till nagon trevlig strand grusades nar guiden tog med oss till tagstationen dar vi sjalva fick betala biljetten.. och sedan akte vi till en pub i Kings Cross dar man fick tva glas vin och en korv med vanligt limpbrod.. 10$ kostade kalaset... (ca 57 kr) Men de hade veg burgare iallafall! Plus i kanten! :-) Pa bbq:n traffade jag pa det norska paret jag traffade pa Arlanda. Small world.

Sa nu har jag 3 dagar kvar i Sydney innan det bar ivag mot NZ! Tankte forsoka fixa sa att jag har ett jobb som vantar pa mig nar jag kommer tillbaks.. Sag ngn lapp om IT-jobb sa det kanske finns chans..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet