Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Torsdag 26 Februari 2004 - Sydney

Bland bergen bla..

Dagen borjade bra med att man blev utskalld av ett galet hollandskt par.. Hade rakat lagga killens blota linne pa flakten haromkvallen sa att den fatt lite rostflackar.. (hangde pa stolen dar jag tankte sitta).. Enligt honom var linnet vart 44 euro... Hrm... Som tur var skulle vi rusa ivag ner till Oz Experience kontoret till klockan 7:30 sa vi hade anledning att ga..

Forutom detta var det en bra dag! Regnet holl upp och himla fint var det vid Blue Mountains. Lite grann som Grand Canyon men himla gront och frodigt.. Vattenfall.. Sag de tre kanda systrarna (bergsformationer).. akte en linbana med 50 graders lutning.. och at en picknick lunch som kandes som det nyttigaste man atit hittills! Turen avslutades med ett besok pa ett zoo med typiska australiensiska djur som koalor, kangerur.. sa nu har man klappat dom och kan stryka det fran listan. ;-)

Dagen avslutades precis som den borjade.. med samma sura hollandare.. Da hade vi anda lamnat in linne-helvetet pa en laundry shop och gett dem 7$ for att hamta ut den... De ville ha mobilnr och passkopia som sakerhet om den inte blidde ren... Nu har de dock gatt till nattjobbet .. och jag hoppas vara langt harifran da de kommer tillbaks i morgonbitti.

Nu ska vi ga ivag och kopa yoghurt till kvallsmaten.. Sen blir det till att packa for imorgon bitti aker jag till Nya Zeeland. 5:30 gar flygbussen... "men jag sager som den gamla australiensaren, jag kommer tillbaka..." for att citera en viss liten man i en brun fatolj.. (claes ericsson, galenskaparna) :-)
See you in New Zeeland!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet