Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Om jag kunde så hade jag.........

Köpt utan att blinka!!! Ett boende alltså så jag kan åka ner när jag vill....

Det har varit en bra helg, en häftig helg! Bangla Rd. Erik o Felix ögon var som fotbollar när ladymen dansade halvnakna kring stängena och det var fritt att klämma på tuttar både här o där......okej det kanske inte var optimalt att ta med en 12 åring, 11 årig o en 5 åring dit men som Mackan sa.....man ska inte dö nyfiken.

Men tjena, idag,måndag, när jag skille åka m kidsen till fotbollsträning så ser jag värsta grymma gul gröna bruna svarta ormen på minst 2 meter (mellan ögonen alltså) precis på muren 1 meter från trappsteget där jag stod......jag kanske pockade en aning på uppmärksamheten just när jag såg den men jag har svårt att tro att jag skrämde någon....i mina ögon mätt vill säga.
Allvarligt, varför får man vistas på offentlga platser när man är både sliskig, äcklig o förmodligen jäklans farlig också utan att ens få en tillsägelse....jag fattar inte?!
Hade det varit jag som blivit beskriven som ovan hade man ju förmodligen fått en spade efter sig....
Byggarna här står bara å pekade....o skrattade, när jag möjligtvis gnydde aningens....o för att vara ärlig skrek åt min son Max att stanna 3 meter bort för annars......

Seriöst, än så länge har ingen talat om för mig att 2 meters fetsnaken som ringlade på muren o senare ner precis vid huset där vi bor (vid sovrummen) inte är farlig....varför???? Vart är han/hon?
Varför sitter jag här kan man undra???
Borde jag inte sova i min sköna säng istället....
Nej, jag har faktiskt haft en trevlig kväll o suttit o pratat m O, min vän.
Vi har druckit lite gott vin o pratat om livet. Han vill följa m hem till Sverige och det låter ju enkelt när man sitter här o pratar.
Allt är ju lite enklare så fort man fått ett glas vin i kroppen vilket gör att jag har en viss förståelse för de som gärna dricker ett glas eller två varje dag....MEN....de e klart att man inte ska kanske om man inte är på semester o känner för att unna sig denna dryck eller någon annan.
Jag kommer inte vara männsiska imorgon känner jag nu......inte förrän senare på förmiddagen iaf.

Vi har ju varit i Patong o kollat in Bangla Rd. i helgen. Bodde ju precis vid HD baren, där mamma o pappa utgick ifrån när de skulle på sin HD tripp sist. Jag tror det var därirån i alla fall..såg ut så från filmen jag såg.
För Er som inte vet....så kan ju jag ju samtidigt få lite info om hur livet för oss ser ut här nere....
Nu om ett par timmar är det dags för mamma o pappa att åka ner hit...och jag tror inte ens om de läser detta innan de åker.
Tänkte bara berätta lite om området här så all Ni som inte är här eller varit här vet hur det ser ut o hur vi lever....
När vi anlände den 21 november var det en byggarbetsplats, det byggdes 6 nya stora villor precis bakom vårt hus..eller på området man tar när man ska komma ner till vårt hus.
När vi kom hit var inget hus klart utan det arbetades för fullt o det var ca 80 arbetare här mellan 07-21….så det var ju lite action här om jag säger så. Nu är 4 hus färdiga….och det återstår 2 hus. I dessa hus arbetas det ju väldigt mkt för de måste bli klara och det innebär hammare, borrar, sliprar, sågmaskiner och en massa byggare och damm såklart.
Fina poolen är klar, men soldäcket och gångarna runt om är inte färdigt, men för vår del är det ju rena himmelriket mot var det var när vi kom ner.
Vi trivs jättebra och vi tror att alla som kommer hit forstättningsvis kommer att göra det också.

För övrigt så lever vi ju ett lite vanligare liv här än semesterlivet och vi har ju lite tider som vi "bör" passa även här…tyvärr kan man tycka. Annars hade väl det blivit en katastrof….
Felix går i skolan mån-fred mellan 09-14 så vi går upp kl 07:45 o kökar frulle här hemma, kör honom till skolan och runt kl 09.00 månd, onsd o fredag är det volleyboll på stranden här så då brukar Marcus spela. Jag tränar varje dag på gymmet (det behövs om jag säger så…har väl gått upp några kilo här tyvärr). Jag försöker åka till gymmet antingen innan vi lämnar Felix på skolan annars bli det direkt efter det. Tränar ca 1 tim, borde kanske vara 2.....men....
Marcus har ju en personlig tränare, Thomas, så han tränar på tis o fredagar kl 10.....det är ju min dröm att få ha en egen PT......
Varje tisdag bakar några barn fika på ett fik som heter baan cafe inne i saladan och då kan man åka dit o köpa lite fika på eftermiddagen. Charmigt.
Saladan som är öns hetaste ställe…det är där det händer om jag säger så….o det händer ju inte så värst mkt där men det är stan o det räcker gott o väl.
Saladan ligger väl ca 20 minuters promenad härifrån..men man går inte ute på bilvägen här på Koh Lanta. Det är otroligt mkt olyckor här tyvärr och alla kör som idioter (jag är inräknad i alla :) ).
Man går längs stranden så mkt man kan o tar den nödvändigaste biten utmed vägen.
I vårt fall åker vi bil o det tar 2 minuter. Och ja…vi kör kanske även bil enstaka gånger då vi druckit…helt sjukt men så är det.....undrar just vad poliserna sitter utmed vägen här o gör faktiskt och undrar vad det är i de där små flaskorna...Mats, du borde jobba här!!!!

Bara så Ni vet ....tom jag kör bil här nere faktiskt, vänstertrafik är ju inga probelms nu.

Slow Down är ett mkt trevligt ställe och egentligen behöver man bara vara här. En mkt bra restaurang…alla kommer hit o äter och mkt trevlig personal, det händer alltid något här och det är alltid trevligt här.

Happy Hour varje dag mellan 16-18. Bara på alkohol och man får bara köpa 2 likadana drinkar till priset av en…man kan inte ta 2 olika alltså och det gäller bara på öl o sprit. Inte så bra att vara torris här...det blir dyrt med andra ord.
Vi har fått många nya trevliga vänner här nere som vill att vi kommer tilbaka så jag vill köpa den enda lägenheten som finns kvar här på slow down. En 2:a på 65 kwm m utsikt ner mot havet.
Allt annat är nog sålt nu o så många dumhuvuden kan det inte finnas med de jobben som de har utan att de gör bra affärer.
Så där ja, nu har jag förslkt sprida en massa info som jag hoppas kan hjälpa Er att få en liten bild på hur vi har det. Som Ni märker så har vi massor att göra dagarna i ända.

God natten o kramen ...Sofie
Dela med andra:    

Kommentarer
Jonis säger:
Oj vad det låter stressigt !! jag kan tänka mig att det kör ihop sig för mackan då ibland ......... och vilken tur att man kan koppla av i baren då framåt kvällen. Habos volleyboll lag behöver förresten förstärkning så mackan kan snöra på sig dojjorna så fort han kommer hem !
Får man köra så fort man vill där nere ? Kan tänka mig att du bränner ur tukken när du får chansen :-)
Sköt om er nu och ha det underbart på eran "tu man hand resa" !!!

(Hälsa mackan att det börjar bli tomt utan honom....)

Kram från jonis
Postat 2009-01-22 10:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet