Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Nytt projekt -PADI Dykcert

Idag var det dagen D för oss alla i vårt nya projekt men Gustaf var den som längtat mest.
Han satt uppe på altanen redan när Stefan och jag kom upp.

Vårt nya projekt är: PADI Dykcert.
William och Gustaf har länge velat provdyka med tuber då de snorklar väliugt mycket och är duktiga på det. De ville så gärna kunna stanna kvar under ytan. SÅ nu har vi lovat dem och idag är det dag 1 av 4 på vår dykutbildning.
Vår goa grannar på Andaman Resort Erik och hans fru som bor på Lipe 5 mån varje år har rekommenderat oss till Lotus Dive.

Vi fick en heldag på grannön Koh Adang där vi tillsammans med vår instruktör Neil Clayton och han kollega Berndt introducerade oss i det stora blå.

Jag måste säga att mina 3 grabbar är snäppet före mig och redan under första dagen ville jag ge upp. Paniken kom kypande och alla moment och övningar som ska göras under vattnet är inte riktigt min grej.
Jag hade väldiga problem med maskövningarna , då jag INTE gillar att få vatten i lögonen :-) medans Stefan, William och Gustaf såg ut som de inte gjort ngt annat.
Dock hade vi underbara instruktörer som hjälpte mig och gav mig den tiden jag behövde

Vi gjorde 2 dyk under första dagen och redan vid första dyket inne ifrån strandkanten såg vi en " Baby" Stingrocka i sanden.
VI åt och pausade på stranden intill Adang där vi åt god mat, kastade frisbee och hade kul.
Dyk nr 2 gjorde vi ute vid ön Jabang, och jag klarade att vara nere i över 45 min, Tjohooo

Dagen var både mysig och läskig och övriga familjen längtar redan till det är dags för dag 2.
Nu har vi både teori och dykning på schemat, så nu är det fullt upp, men kul och utmanande såklart.

Imorgonska vi flytta på oss till ett annat boende på ön, känns vemodigt då vi trivs så bra på Andaman Resort
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan
Dykning med hajar
11 år sedan
Framme på Malapascua
11 år sedan