Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Tisdag 25 December 2012 - Daanbantayan

Upptäcksfärd och skumtomtar

Vi vaknar så tidigt hör då alla tupparna gal så in i..
Frukost på grannstället Craic House. Sedan lite slappande vid stranden innan vi skulle iväg och dyka efter lunch. 
Idag är det betydligt sämre väder och v har förstått att det är oväder på gång in. Det var väldigt mycket sjö idag när vi skulle dyka och det är inte helt enkelt att komma ner , och upp då det är väldigt strömt och en hel del vågor.

Stället vi bor på har vädligt god mat och helt underbara Mango/vanilj shakes, mums. Det blir minst 1 om dagen:).

Stefan och jag har varit ute och gått en runda på ön. Det är en liten ön men med väldigt många invånare. Här finns massor med barn och de kommer gärna fram och både pratar och leker. Byn är som en enda stor labyrint. Det finns endats lite små kiosker och några frukthandlare på ön, så ni kan ju tänka er att det inte har varit så lätt att hitta kläder och andra förnödenheter här på ön.
Tydligen finns här ett par skolor, och kyrkor och ändå är ön 1km bred och 2 km lång.

Ikväll ha vi spelat spel och myst på skumtomtarna som kom med vårt bagage idag. Jadå ni läste rätt, strax efter 17 kom båten med våra ryggsäckar och Stefans kite, snacka om lycka. :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger:
Hej,

Vilken tur att ni tillslut fått baggaget :-)
Och skumtomtar är ju underbart.

Ha en riktigt god fortsättning på julen och resan :-)
Postat 2012-12-26 21:14  Anmäl
Ssusanne säger:
Vad roligt att läsa om ert äventyr! Själv åker jag med två vänner 30 december till Filippinerna i tre veckor och jag tänkte även försöka mig på att blogga lite. Ha en fortsatt riktigt härlig semester!
Postat 2012-12-26 18:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan
Dykning med hajar
11 år sedan
Framme på Malapascua
11 år sedan