Stöd Ukraina

Marikas blogg

Måndag 8 Februari 2010

Nya demonstrationer i Thailand 26/2?

Risk för nya demonstrationer i Bkk? Jaa, 26/2 ska domstolen meddela vad som händer med de ca. 20 miljarder som staten frös inne för Thaksin. Kan inte tänka mig annat än att det blir demonstrationer och protester oavsett domslut - antingen protesterar de gula eller röda...
Läge att hålla sig uppdaterad, särskilt om man tänkt sig till Bkk eller flygplatsen denna dag eller närliggande dagar.

Med anledning av ovanstående har /ska Thailändska regeringen upprätta 38 st "safetycenters" i landet för att förhindra bråk och våldsamheter runt den 26/2. Centren ska placeras i norra och nordöstra delarna av landet på de platser där störst risk för demonstrationer och upplopp anses föreligga.

MVH / Marika
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Inga oroligheter uspelades den 26/2 men det har varit en del sprängningar på banker och nu verkar det som om de samlat ihop sig och ska demonstrera den 12 mars. Öppna länken och läs om du vill veta mer:

http://www.thaivisa.com/forum/March-12-Most-Worrying-Day-Thai-t344516.html
Postat 2010-03-05 23:36  Anmäl
Theelf säger:
Jag tycker att Marikas text var informativ och initierad. Jag tycker att det är korkat att komma med kommentarer som: hoppas att problemen är uppklarade tills jag kommer dit på min semester. Det tycker jag tyder på en självisk och mkt oempatisk inställning. Möjligen kan man kalla mig allvarlig i överkant. Möjligen kan man tycka att min första kommentar var för ironisk. Men detta är vad JAG tycker. Andra kan tycka annorlunda. Det är det som kallas diskussion och meningsutbyte. Är det då rimligt att jag ska behöva bli utpekad som en person med personlighetsstörningar för att jag uttrycker min mening? Och det från en person som tydligen har blivit utsedd till "Årets turisminspiratör". Det är inte jag som är så ängslig så att jag (oombedd?) behöver komma till andra vuxna människors undsättning bara för att en annan medlem här har en avvikande åsikt. Tror Marika och övriga medlemmar klarar sig alldeles utmärkt på sin egen hand.

Hälsar TheElf

PS. Jag har anmält Ivans påhopp på mig till Resguidens redaktion.
Postat 2010-02-10 10:05  Anmäl
Ingemar_e säger:
Bra skrivet Marika.
Ska bli intressant att följa utvecklingen i Thailand.
Tyvärr blir det ingen resa för oss i år.
Postat 2010-02-09 12:49  Anmäl
Ivan säger:
Tack Marika för ännu en informativ blogg.
Är hjärtligt trött på alla bloggar och bilder har på RG med "Vi i poolen",
"Kvinna på utsikten" eller "Machomannen i djungelkanoten.
Finns tillräckligt mycket av sån´t här.
Bry dig inte, borsta bort det som lite damm på axeln. Du har vettigare sakar att lägga energi på än uttråkade avundsjuka människor.
Satironi kan vara begåvat ibland — men sällsynt. Här på RG också. Tyvärr!
Postat 2010-02-09 12:20  Anmäl
Theelf säger:
Hej Marika,
Jag tyckte ditt inlägg var bra. Du verkar vara uppriktigt intresserad av Thailand. Däremot så måste jag säga att några av kommentarerna du fick var riktigt korkade.
Vänligen!
The Elf
Postat 2010-02-09 07:55  Anmäl
Marika säger:
Theelf! Varken denna blogg eller kommentarerna handlar om att någon tycker det är fel att man är oense i landet!
Efter som Thailand har så underbara människor kan man trots alla oroligheter resa till landet utan att utsätta sig för någon större risk, bara man undviker att hamna mitt i "smeten".
Tror inte att något av partierna vill att turisterna uteblir då det utgör en stor del av landets inkomster.
Postat 2010-02-08 22:42  Anmäl
Theelf säger:
Ja, man får verkligen hoppas att militär och polis får ordning på de olydiga medborgarna så att ni lugnt kan njuta av en paraplydrink i solstolen! Förstår inte varför ska de hålla på att bråka överhuvudtaget faktiskt. Kan de inte bara sköta elefantridningarna och båtuthyrningen som vanligt och vara nöjda med det?
Postat 2010-02-08 20:39  Anmäl
Candy säger:
jaha hoppas lugnet är återställd till 3 mars..
Postat 2010-02-08 19:03  Anmäl
Travelfun säger:
Hoppas det är ok 23/4 iaf :-)
Postat 2010-02-08 16:32  Anmäl
Tubbe säger:
Ja det är stor risk att det blir nya stridigheter...tråkigt.
Postat 2010-02-08 13:03  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet