Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Tisdag 20 November 2007

Nu är resan till Oman bokad

Vi åker den 30/3-08 och blir borta i 14-dagar. Ska tydligen vara den bästa tiden där. Varmt, både i luft och vatten. Denna gång följer maken samt våra goda vänner Ulla och Lennart med. Och det blir som vanligt Crowne Plaza i Salalah. Det är så mysigt där. Massor av aktiviteter som vattengympa, volleyboll, powerwalk, cocktail-games m.m. Ulla och jag gillar att både slappa och aktivera oss. Våra män, som bägge har haft en stroke, tar det hellre lite lugnt. Det blir jag som får bli guiden/reseledaren eftersom jag redan varit där 2 gånger förrut. Jag ska visa dem "mitt Salalah". Marknaderna, staden, stranden. Vi ska hälsa på hos Safer i Guld o Silverhuset. Titta på dessa vackra smycken som är otroligt billiga. Man kanske kan få välja en födelsedagspresent, då jag fyller år några dagar efter hemkomsten eller en liten present när vi firar vår 37:de bröllopsdag den 8/4.
Maken ser mest fram mot den underbart goda skaldjursbuffen och alla nygrillade humrar. Så om lite drygt 4 månader är vi där!
Dela med andra:    

Kommentarer
Finnbo säger:
ja det där låter intressant,med skaldjursbuffén.ska till salalah i januari till samma hotell som er .vi åker 20/1
Postat 2007-12-20 18:20  Anmäl
Jesss säger:
Hej! Jag ska åka till Salalah i januari, och undrar var man hittar den här skaldjursbuffen och de nygrillade humrarna? Det låter ju underbart! Jag ska bo på Crowne Plaza och vi har halvpension. Hur är maten på hotellet?
Postat 2007-12-19 11:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet